Veckan som varit.

Mycket blåsig inledning av veckan. Gjorde färdigt studiecirkeln och stickcafeet för säsongen.
Romantisk diskning på verandan. Jobbogt. Tisdag jobbade vi med avloppet i 6-7 timmar. Vissa mår inte bra av sådant arbete och jag stoppade det , och fick hit en fackman som fixade det.
Torsdag kom några Granvikare på besök. Roligt förstås. På långfredag kom två lyxturister hit också skojigt.
Sen inträffade en märklig händelse . Det bildades en vattenpöl på toagolvet. Torkade upp det ,men det kom tillbaka. Vi tänkte nu är det annat stopp eller nåt. Då upptäckte Ivar att en kran i toan var lite öppen. Men under låg alla badhanddukar, blöta rakt igenom. Det var att tvätta upp dem, men det var ju ändå en liten bagatell. Så veckan har varitomväxlande. Idag har jag och några till varit på Folkan och sålt kaffe smörgås varmkorv och drickor till skyttar. De har haft fältskjutning  här. Det var 200 skyttar. Det var några som trodde att det var bingo där för det var så många bilar. Skyttarna kom från Borge Danmark och från alla delar här i Sverige.
Danskarna tyckte att kaffet var för starkt och bad mig spä ut med hett vatten. Jag sa att de lika gärna kunde dricka te, och jag sa att  intet änker då jag komma till Danmark när de har så blekt kaffe. De skrattade gott.
Så var det en gubbe som bad om en slang. Han menade en varmkorv. Han berättade sen att han var en 08:a
Jag sa det märks då.
De var ganska roliga gubbar de sa åt oss sitt inte inne ,gå ut och sola. Vi sa vem ska då servera er.
Vi började före kl 7.00. så man kände si lite mosig. Det har varit en strålande dag, så tvätten har torkat bra.
Ska sova lite längre i morgon, ska göra en prisundersökning på Pellohallen kl. 10.00
Jag har måst skriva en lån göra lista, inte att göra precis i morgon men så jag inte glömmer bort något.
Men deklarera och göra räkningarna står säkert på schemat i morgon.
Nu har storspoven kommit så våren är här.
Det är ju Västerbottens landskapsfågel, ivar sa hur vet han att du är här. Jag fattade inte först, men så sa jag
 han har hört mig.
Förlåt om det är slarvigt skrivet, men jag är lite trött, så nu avslutar jag.-
Hej svejs spovar , vipor, fingar och ärlor!

Vårvindar friska...

leka och viska.Känd vårsång, men jag tycker att det ska vara vårvindar friska, leka och piska. De piskar verligen ,inga viskningar. Blåst i två dagar och idag en riktig regnskur.
Snön försvinner med ett huj. Till veckan är det påsk och jag måste söka dun och sätta i rönnen här ute. Förra året var det ganska mycket snö under rönnen, nu finns ingen snö där.
I kväll har jag varit på stickcafe. vi var 9 stycken. Jag har fortsatt med min krokning, så nu är jag alldeles krokig Om näsan också blir krokig så blir jag en äkta påskhäxa.Ska låna Carinas svarta katt. Sen tar jag den stora kopparkaffepanna som står på skåpet ute i köket. Hugger sen en björk och resan till Blåkulla kan börja.
I morgon har jag sista studiecirkeln för säsongen. Det ska bli skönt. På tisdag tar jag en turistresa till Övertorneå. Ska se om jag hittar ett påskägg som passar mig.
Tar det ganska lugnt annars. Det där med vårstädning har jag skippat. Just nu dras det in så mycket så det lönar sig inte i alla fall.
Erik har ju inget påsklov i år , så jag får vänta på pojkarna till sommaren.
Nu när det blev vår så hastigt har jag inte hunnit med att ta fram lämpliga kläder ännu. men i kväll är himlen så mörk så det kan vara snö i morgon .
Resorna till Pellohallen fortsätter som vanligt, och jag söker 50-öringar och kronor, och söker länge om det står en som stressar bakom mig, när jag står vid kassan. Då njuter jag!
Jag ser inte Mästarnas mästare på söndagkväll utan tittar på programmet i morgon.
Alla mina flickor har varit sjuka. Det var inte roligt. Jag fördömer den outprovade svinsprutan. Det är flera här som har varit ovanligt sjuka och de säger: alldrig mera svinvänskap.
Jag är en tjatmoster, jag vet, men jag tycker att det är ganska roligt alltid retar det någon.
Nu ska jag gå till sängs är ganska trött.
Hej svejs bland vårvindar friska!