Otroligt men sant.

Aha nu blev ni nyfikna. Baby nr1 i ålder har blivit flitig ser jag. Det är ju tur att du bättrar dig.
Jag var till Övertorneå i tisdags. Inget speciellt hände mer än jag spolade ner ännu en kam itoaletten på Lövbiten. Jag vet inte om man behöver kamaxel i toaletter, men om det skulle så vara så har det nog bildats en kamaxel i deras toa.
Undra på att jag jämt har dåligt med kammar, när jag gör av med dem så fort.
Sen är kvickroten väck i potatislandet, skönt.
Nu har jag så smått börjat städa, igår ramlade jag över en bänk så jag har lite ont i sidan.
Men det gör inget jag har redan gjort i ordning bingoväskan.
Förra veckan sa Ivar att jag skulle se på fyrhjulingar på GK. Det blev inte av förrän i dag. Hör och häpna! Farfar/morfar har köpt en fyrhjuling. Han tycker att vi har så lite att roa barn och barnbarn med. Det blir ganska roligt.
Men kom ihåg alla babysar. Man får inte vara under 6 år och väga högst 40 kg.
 Nästa alla barn barn är för stora, men Malins minsta är för små.
Men det finns inte råd till att köpa fler. Alla som passar in i ktegorin måste ha med sig hjälm när ni kommer på besök.
Fyrhjulingen är så söt så jag kunde ha den till prydnad. Den har fjärrkontroll också.
Nog är det märkligt att Kukkolamoffa och den här morfar har tänkt på samma sak.
Nu måste man ju hitta något kul åt de allra minsta.
För mina stora babysar vet jag inte vad jag ska hitta på.
Jag ska ladda med godis och glass för dem som inte kan köra 4-hjulingen.
Visst var det många kul saker idag i min blogg.
Pojkbabyn har ringt och pratat med mamma flera gånger. Jag väntar mig samtal från övriga babysar men inte i kväll. Jag brukar vara hemma vid 22.30 och då sover ni åtminstone måste ha gått i säng vid den tiden. Sov gott, och dröm vackra drömmar!

Bakom flötet.

Ja ni får tolka rubriken som ni vill.
Vi hade ju grillfest i lördags, det gick bra och var mycket uppskattat. Vi fick förfrågan om vi kunde åka till andra ställen. Som ni förstår är det beroende på vilket gage vi får. Nästa gång är det nog Dramaten som gäller.
Baby nr 2 i ålder kom i söndags. Det är alltid skoj när någon av mina småttingar kommer.
Men hör och häpna! Jag hör från altanen: Mamma. Jag gick dit och naturligtvis var det en spindel som störde henne.Hon sprang in och återigen ett rop på mamma. Där kröp en liten spindel på golvet. Visst var det rart!
Jag gjorde pannkakor för det hade jag ju lovat. det är lätt och roligt att steka pannkakor, och vad gör man inte för sina småttingar.
 På kvällskvisten gick jag ner till älven för att pröva fiskelyckan. Markus och Pontus hade försökt på dan.
Det hoppade och plaskade i älven. Det var säkert lika mycket fisk som i Gennesarets sjö. Men tror ni att det nappade,nej,nej.
Fiskarna slog volter i luften .Det såg ut som när man kasta smörgås.
Jag stod där i lugnan ro, och plötsligt fick jag höra ett jätteplask. Jag hoppade högt i luften . Det var inte någon hektofisk , det var kilon. Jag stod en stund och tittade mot
 stället. Då såg jag en jättelax högt iluften . den hoppade flera gånger . Det såg mäktigt ut.
Det var mitt i älven framför vägen som vi tar när vi går ner till stranden.
Jag blev lite nostalgisk och såg mig omkring. Då fick jag se en liten groda hoppande precis framför mina fötter.
Sen började jag titta på stenar som låg på stranden, och insåg att det säkert var en massa ädelstenar.
Nappade gjorde det inte, så jag tänkte nu går jag upp.
Just då nappade det. Jag blev jätteglad. Vad var det på min krok? Jo en abborre.
Då blev jag sur och gick hem. Kl var över midnatt. Jag hade stått där nere i 3 timmar.
Idag har jag jobbat med kvickroten. Jag tycker att jag är kvick ,men roten är snabbare. Så har jag varit på eftersnack med min teaterkollega. Jag har
varit till Kerstin på kaffe.
Nu har jag en tvätt på gång.
Väntar på minstingen som kommer denna vecka. Då ska vi leka häst i potatislandet.
 Hur mår min lilla babyprofessor? Hoppas at du sköter dig, fast inte mamma är i närheten.
Är lite trött, ska lägga mig tidigt i kväll.Ska ta resten av potatislandet i morgon.
Det har varit soligt och varmt idag. Tänkte gå till skogen nu i kvälloch titta efter bär, men känner att benen inte riktigt följer med.
Ha det bra alla bloggisar och ni som brukar läsa min blogg. Hej,svejs.

Fiskeristyrelsen

Skrev ett långt inlägg och jag vet inte hur jag gjorde den försvann. Så nu får jag försöka komma ihåg vad jag skrev. Har varit vid stranden sent om kvällarna och fiskat så ni förstår att fisket har styr mig.Därav rubriken. Det var så tyst där nere , fiskarna är ju stumma och jag vill ha svar när jag pratar. Allt här hemma har stannat upp. Det ser ut som Jerusalems förstöring här, men det blir nog snabbt avhjälpt.
Det är så länge sedan jag bloggat så jag kommer inte ihåg allt som hänt.
På måndag blev vi bjudna till Luppioberget av BM och Gunnar. Det var trevligt , god mat och underhållninig hela tiden.
På tisdag var min äldsta baby här, hon hade med sig många små och stora . Det var väldigt kul och full aktivitet på potatislandet. Både stora och små jobbade där.
Erik , kommer du först på fredag? Du förstår jag måste veta säkert så att jag har Trocadero, material till scones och chokladbollar. Fläsk är väl för kraftigt för dig. Vilket lördagsgodis tyckte du om? Jag måste ju planera tills minstingen kommer.
Är väldigt orolig för babyprofessorn eftersom jag inte kan ha full koll på henne.
Hur som helst älskar jag mina småttingar och deras familjer.
I morgon har vi grill fest och då ska jag spela gumma. Vi sitter och väntar på dans. Jag har med mig en extra väska med danskläder. Där har jag korsett amningsbehå( luckan är till för solande) ett par spetsiga pumps med skyhöga klackar från 60-talet, naturligtvis får jag inte ens instortån idem nu. Vi ska prata politik och naturligtvis ska pupliken få sina fiskar varma.. Jag kommer naturligtvis att rapportera efter festen. Jag har inte hunnit göra några dumheter så ni tycker säkert att det är ett tråkigt inlägg. Jag hoppas ändå att ni vill kommentera.
Jag måste nog börja att packa ner min rekvisita.
Har tänkt ut iskogen någon dag och titta efter bär , men jag är ju rädd för renar så jag vet inte.
Jag har hunnit vara till Övertorneå ett par gånger men det gick lugnt till.
Vi har sett en film som vi beställt :Motor Kids, Det står på fodralet att det är på svenska, menvarken texten eller talet är på svenska. Ivar ska ringa och klaga på måndag.
Nu börjar ögonlocken på att falla ner. Ha en trevlig afton och sov sött. Vi Hörs.

Pytt i panna eller risgrynsgröt

Hej igen!
Ja pytt i panna, det är alltså blandat. Risgrynsgröt är mera jordnära. Jag tänkte ta det lätt och göra gröt till middag. Jag läste på påsen. Där stod 6 dl gryn, tyckte jag. Nåväl gröten blev större och större. Jag tänkte ju ta 6 port. men bråttom som jag alltid har så tog  6dl gryn, Jag fick byta till större gryta två gånger. Nu har jag middag för flera dagar. Ni kommer väl ihåg sagan om sötgröten?
Jaja så är det. En dag när jag skulle till GK så tyckte jag att byxorna stramade. Jag tänkte undra om jag tog nyckeln med mig. Jag hittade inga nycklar och inga fickor. Jag vände om och for hem,.Jag hade vänt byxorna bak och fram, tur att jag upptäckte det innan jag kom till affären.
En annan episod. Jag borde låta bli göra affärsbesök. det skulle dessutom bli billigare.
Det var så att jag tyckte mig se enlärare somm jag inte sett på länge. Jag tänkte, kommer han ända från Övertorneå för att handla i Pello. Jag puttade honom i ryggen och ropade hej! Redan innan han vände sig om såg jag att jag hade fel. Jag tittade omedelbart bort och låtsades inte om någonting.
Han tittade och tittade men jag såg åt annat håll. Det var en helt okänd gubbe.
Jag sneglade i smyg och han höll ögonen åt mitt håll. Jag vandrade omkring bland hyllorna till dess han försvunnit från affären.
Jag är rädd att han ska vara på affären och känna igen mig någon gång . Han trodde säkert att jag var efterbliven.
Usch så hemskk jag är mina babysar skäms säkert.
Nu måste jag börja röja inne lite innan pojkbabyn kommer. Jag måste skura ordentligt om han får för sig att hålla till på golvet.
Min lilla babyprofessor har skickat paket åt oss med allt möjligt. Tänk att babysar kan hitta på så bra!
Mina andra två babysar ( som tror att de är stora) kommer antagligen på besök i veckan. Några minibabysar kommer visst också. Då ska jag grädda pannkakor åt dem. Nu börjar snart all sång på skansen, så jag får nog sluta. Stor kram till alla kommentatorer.

Utejobb

Varenda dag hååler jag på med rensning av trädgårdslandet. Det är rötterna som är så kvicka. Dessutom är det så varmt så man orkar inget göra.
Ingenting sensationellt har hänt sen sist. Det kanske beror på växtligheten där ute. Den förhindrar . Alltså mina fadäser. Nog för att resåren gick ur schortsen så jag stod där helt plötsligt i min små trosor. Tur att ingen kom.Har varit på fisketurer till stranden på kvällarna . Fick en ganska stor harr men den slet sig. Så fick jag en liten mindre. den slängde jag upp på land och hittade den inte sen. En liten "pissfisk" hamnade på kroken och den slängde jag.
Jag har ju glömt hur man fiskar.
Jag hoppas att alla mina babysar mår bra. Ska ut och jobba nu så jag hinner inte så mycket mer här på bloggen. Hej, svejs!

Bingolotta på äventyr

I dag har en av mina babysar varit här, hon hade med sig alla sina minababysar. Samt en minis och en minis som inte är färdig. En av minibabysarna som inte är så liten fixade min dator. Men den visar att det är låg skyddsnivå, så jag törs inte använda datorn så mycket. Jag väntar att min pojkbaby snart kommer hem så att jag får lite av babys undervisning.
Jag var på bilbingo med min kompis för ett par veckor sedan. Sista spelet 10 alltså: där fattades 33, 5 och sjuttio. Minkompis trodde inte det först. Sedan sa hon att jag skulle gå och prata med kontroolanterna, och kom ihåg du ska ha tillbaka först 50 kronor och sedan ska du ha för sveda och värk. När bingon var slut stegade jag iväg till kontrollanterna.
De tittade och tyckte att det var konstigt. Till sist sa en av dem du har ju vikt bort översta raden. Gissa om jag skämdes. Jag gick tillbaka till kompisen. Hon sa att jag såg ut som en utarbetad skogsarbetare med kepan på sned.

Vi skrattade hela vägen hem.

Några dagar senare gjorde jag ett ärende på systemet, nykterist som jag är.

De har gjort om där och jag såg inte att det var en extra dörr där. Jag tjongade in mot dörren med en väldans smäll. Jag blödde ordentligt vid ögonbrynet.

Jag är med om allt möjligt. Det har hänt en massa malörer, men jag orkar inte skriva mer i kväll.

Jag saknar min babyprofessor, hon vet och kan så mycket. Min pojkbaby tror att han är större än han är .Det är därför han skriver så mycket om politik. det är bara för att förvilla oss. Obs! Jag har gömt olämplig litteratur med omtanke om babysarna.

Hej svejs. Många kommentarer önskas. Enstor kram till min babysar!