Sillar dock inte lipsillar.

Hej igen ! Det har varit en rolig helg. Lördag fick jag storbesök. En baby, minibabysar och minisar. Det är alltid roligt att få så kärt besök. Hoppas att det inte dröjer så länge till nästa gång.
Vi var till Finland och köpte sill, men de hade inte så många som vi skulle ha. Jag luktade sill hela dan.
I går ringde Ivar till S-Market och frågade om det fanns mer, det gjorde det. Vädret var vackert och jag sa, jag går dit !
Sagt och gjort. Hela vägen gick en kuf efter mig. Gick jag sakta gjorde han också det, gick jag fort gjorde han det också. Det var mycket enerverande.
Framme i storbyn finns det ju övergångstunnlar. Jag tänkte där går jag då inte. Då delades våra vägar. På affären köpte jag sex sillar. Det var en som var trasig så jag fick sill på mig. Döm om min förvåning när affärsbiträdet visade mig till lagret där jag fick tvätta mig. Dessutom gav hon mig extra plastpåsar. Detta kan man kalla sevice. Jag hade inte alls bett om något. Så gick jag hem, när jag såg huset blev jag väldigt nödig, men jag hann.
Mina resor till Pellohallen pågår alltid. Nu igen tog jag fel spark , kom på det när jag var hemma, sparken var ju röd. Jag skyndade mig tillbaka och bytte spark.I lördags råkade jag säga åt en man att han var en gnällspik. Jag var säker på att han var sur, men icke och det var ju skönt. Fortsätter att producera cats. Har gjort 12 stycken hittills.
På torsdag kommer Erik, han åker över Haparanda om IKEA är öppet då. Jag åker nog dit också, som jag gjorde förra gången.
Det är väldigt milt väder så det är riktigt roligt. Nu ringde en kvinna och störde så jag kom på avvägar. Får därför sluta och hoppas att ni alla har det bra och kommenterar utav bara farten.

Hej svejs alla vårprimörer, för det är ni väl?

Ide eller ide

Jag tror att björnarna har det ganska skönt i sitt ide. Själv avskyr jag den här årstiden`. Snö snö och inget ting annat. Mina studieresor till Pellohallen kan ibland vara jobbiga, betydligt trevligare sommar och vår. En sak är rolig , det är alla fåglar som tickar i sig frön från våra automater. Men man kan ju inte stå i fönstret hela dan heller.Nu har jag riktig skrivklåda har skrivit två protokoll idag, varit på styrelsemöte så det finns ytterligare ett protokoll att skriva. Det är en himla tur att jag har en del att göra, då hinner jag inte göra några dumheter. Förra veckan när jag satt på busstationen kom det en farbror dit som började prata finska med mig. Jag sa ju att jag inte kunde finska. Då började han prata svenska. Det kom fler människor till busstationen. Då började alla att prata finska. Naturligtvis började jag blanda mig i. Alltså jag hade förstått vad de sa. Då vände sig den där farbrorn om och tittade på mig så skarpt. Han tänkte säkert ,honlåtsas kunna bara svenska. Jag kilade ut och tänkte ,typiskt att jag inte kan hålla tyst.Vi har våra handarbetsträffar på torsdagarna och min kattfamilj växer.
Vi håller på att utforma hemvändardagar till sommaren. Fredag den 18 juni anordnas gäddfisketävling, sen blir det konsert någon dag och seniorfotbollsmatch. Vi har bara spånat ännu så länge, men dessa punkter kommer upp.
I morgon har jag semesteresa till Övertorneå. Jag har en del ärenden att uträtta så tiden kommer att gå fort.
Jag ser inte mina babyn så ofta. Nu i söndags var äldsta babyn hit och det var ju roligt. Pojkbabyn kommer till påsk. Få se när de andra två babyn kommer på besök.
Nu är kl. ganska mycket, ska krypa till sängs och läsa lite. I nästa inlägg ska jag ge lite lästips. Ha det bra ! Hej svejs i snöhöljda vidder.
Jag vill ha många kommentarer!