Outfit.

Hej igen! tänkte vänta till dess jag fått lite fler kommentarer, men jag orkar inte vänta.
Måste ju berätta om min outfit. En blus som är lite fläckig, ett par skrynkliga jeans, håliga sockar och när jag går till Pellohallen, har jag en vante av varje sort. En jacka som jag inte har tid att knäppa helt, samt ett par nedgångna skor ( varför nedgångna?) Jo de är lättare att ta på. Mössan sitter på trekvart. Tror ni att jag skulle platsa i Hänt i veckan eller Svensk Damtidning ?
Jag lider ju inte av jetlag när jag sparkar till Pellohallen. Jag är hur pigg som helst.
 I kväll ska jag göra mig en toast, typ smörgås. Sedan så mailar jag för fullt, man behöver ju inga frimärken. Just nu lägger jag mest fokus på att lata mig. Detta är ju en blogg, typ dagbok. Visst har jag använt alla fina ord
som är i ropet ? Jag är innerligt trött på dem, men jag tycker att jag skulle vara lite modern. Det har varit ett hiskeligt väder, tö snö halt. Man börjar tröttna på väderguden.
Egentligen är det på Pellohallen man har roligt. I fredags när jag var dit ropade jag så glatt på en person som jag kände. Jag började prata bakom personen. Personen vände sig om. Jag trodde att det var en kvinna. Men detta var en man med långt lockigt grått hår. Han trodde nog att jag var intresserad , han flinade och började prata..... finska. Jag blev väldigt generad , gick in i affärens personalrum och låtsades söka efter nån. Då kom chefen och undrade vad jag ville, nej jag skulle bara hälsa på er. Vänta lite så kommer dom och fikar och då kan du göra det också.
Jag blev räddad. Jag ska ha andra kläder på mig när jag tar min turisttur.
Kråkorna samlas efter mig när jag är ute ,men jag säger inget till dom. det är säkrast. Nu har jag mest fokus på sängen. Godnatt alla mina babysar minisar m fl. Tänk på er outfit!
Hej, svejs alla snöflingebarn!

Kra kra lite här och där.

Äntligen kommer jag igång med att krafsa ner några rader. Har varit jätteförkyld, snorig och hostig. Börjar vara på bättringsvägen.Kunde inte ens ringa till Marina, bacillerna kanske skulle nå telelinjen ner till henne.
Har ändå varit ute varje dag.kan ju inte skippa turerna till Pellohallen för att man snorar lite. I helgen har jag skrivit ett sammanträdesprotokoll och verksamhetsberättelse. Det tog på krafterna, för man får ju inte fantisera själv.
Idag har det varit kallt, hoppas att det blir lite varmare
Två saker har inträffat i samband med Pellohallenresorna.
Jag handlade en hel del bl. annat morötter.Jag plockade in varorna i min rygga, men så såg jag att jag hade glömt packa ner morötterna.
Jag stod där och pratade. Så var det en kvinna som jag tyckte snokade överallt. Till sist fick jag veta att hon sökte en morotspåse. Jag plockade upp varorna ur ryggan. Vad tror ni jag hittade där? jo två påsar morötter.
Om människan sett glad ut när jag " hittade" hennes varor, nej nej. Hon blängde på mig och såg jättesur ut. Jag ångrade att jag "hittade" hennes varor.
Nästa gång var jag på hemväg och hade fått med mig lite djurmat.
Jag hörde mina KRAKRA på långt håll. DE följde liksom med mig. Jag började prata med dem. "Kom nu Krakra, ni ska få mat" Jag upprepade denna ramsa flera gånger med lite tillägg.
Så hör jag bakifrån. Tack för inbjudan, men jag kraxar inte. Jag blev alldeles paff. Blev alldeles stum.Tycker du att alla levande varelser du träffar är kråkor? Jag blev alldeles paff. Människan bakom mig var helt okänd. Jag vände mig om och sa jag tycker att du är oförskämd.
Då svara han Krakra.
Jag skämdes och var arg samtidigt , men jag tänker inte prata med kråkor mer. Åtminstone inte på väg till eller ifrån Pellohallen.
Orkar ni läsa? Tänkte fortsätta skriva men jag ska inte plåga er.
KRA KRA på er. Kommentera gärna. 

Veckan som gått eller gott

Hej igen! söndagen for mina småttingar tillbaka till Umeå.Sen blev det nyårsafton. Tände lite extra ljus åt endel blandat, hade ju en hel del rester. Det låter kanske tråkigt, men det var fräscha rester.Det blev TV hela kvällen. Kl. tio började raketerna smattra och fortsatte sedan hela tiden till klockan ett.
Nyårsdagen löste jag korsord och såg på Fredriksdalsteatern. Natten mot onsdag sov jag inte en blund. Tyckte att det gjorde detsamma, att stiga upp. KL.halv sex var jag uppe och började med vienerbröden. Dan gicg bra jag sov en haltimme på dagen så jag kände mig ganska pigg. Sen kom min kompis. Innanhongick gav hon mig pengar hon bjöd mig alltså på bingo. Vi sitter ju inte tillsammans när vi spelar. Jag sitter ju bakom disken och säljer godis och kaffe. Nå jag började känna mig ganska mosig när jag kom till tionde spelet. När tredja raden skulle spelas hade jag fyra nummer kvar. Hade inte en tanke på att jag skulle kunna vinna. När man bara har fyra nummer kvar brukar det inte alls gå. Numrerna var 11, 40, 59 och 67. De kim i den ordningen. Alla de här numren kan kopplas til mina babysar. Hur, får ni räkna ut själva. Alla numren kom. Jg ropade B.... .
Sen blev jag rädd att jag hört fel, folket hade ju börjat gå ut. Men det var rätt . Skriver inte allting och beskriver i detalj. Ni vet tiggarbrev!

Jag har gjort resorna till Pellohallen, det är ju en liten turisttur. När jag står i kassan och ska betala och ser att en finsk står och stressar bakom mig, de börjar lägga varorna på bandet, då söker jag i min prtmonnä efter alla småmynt jag har. Det tar ju lite tid kassören ser lite generad ut, men jag brukar säga, vet ni jag är gammal och måste hålla koll på vad jag har att betala med. Jag mår verkligen hyvens när jag får göra lite spratt. Jag är nog lite elak. men roligt har jag.

Nu ropar kråkorna på mig så jag måste ut med skulorna.

Ja ni kanske tycker att jag svamlar en massa, men ålderdomen tar ut sin rätt.Jag har försökt att kommentera bloggarna men det har inte gått, men jag har läst dem jag kommit åt.

Hej tomtegubbar slå i glasen, men jag varnar slå inte för hårt då går glasen sönder och häll i bara julmust!

Kommentera gärna, då får ni en stjärna.