Några axplock av en liten gummas tankar.

Kvällen är sen. Idag har jag strukit kläder i tre timmar. Så blir det när man sparar tvätt i flera veckor. Så har jag jobbat lite ute. Hämta in lite ved till kaminen i källaren. Använde sparken. När jag tittade ut sen på spåren såg det precis ut som myrgång. (Sömnadssätt) Igår tog jag loss och tog in batteriet från gräsklipparen, Ivar trodde nog inte att jag kunde haha.städade occkså sovrummet. Nu har jag gillestugan köket och vardagsrummet kvar. Städa och städa det ser städat ut i alla fall. Jag tycker inte om att prata städning så därför gör jag det nu. Ska så smått börja baka det är roligare, men roligast är nog att sitta och tillverka djuren och fantisera lite.Nu håller ja på med ett djur som ska heta Blåndi.Min mor hade nog rätt när hon sa att jag var en bohem.
Men just nu upptäckte jag att jag började med apelsinkakor redan den fjärde och nu är det den sjunde och jag har inte alls börjat.Jag kanske är lite lat av mig i år.
I skvallerblaskorna finns väldigt många snyfthistorier. " Mår så dåligt, har en stor sorg etc." Kändisarna har monopol på att ha sorg och må eländigt. Vi vanliga kanske mår ännu sämre när man förlorar någon närstående. Ju större kändisen är ju mer uppförstoras händelserna. Men det är ändå roligt att läsa dessa blaskor, men kändisarna sorg och elände kan man ju hoppa över.
Nu sitter jag och funderar om jag ska tillverka en tusenfoting, men så kom jag på något. Om jag vill gå ut med den måste jag stå och vänta så länge, innan den tagit på sig skorna !
Tomtarna flyttade om några stolar på loftet, då kan det bli vad som helst. Slutar nu och säger hej svejs blan tomtar och troll.

Gott och blandat.

Ja det var ett tag sen jag bloggade . Egentligen tycker jag att blogg är roligare än facen. Jag har hållit på att tillverka kattor. Nu försöker jag med en hund. Jag har hunnit sticka en del och tycker att det ser ut som om det skulle bli en giraff. Idag har vi cirkeldamer bjudit PROare på gröt och skinksmörgåsar. Jag skötte om hälsningsceremonin. Vi sjöng också en hel del. Förstår inte att jag gammeltant ska sköta sånt.
På lördag ska Seija, jag och Viola baka pepparkakor med barnungar mellan 11.00 till 14.00. På söndag har vi marknaden. Läste en bok där en person uttryckte sig så här: Den som använder för många adverb och adjektiv är perversa och lider av vitaminbrist. Jag vill ju framstå som en känd författare och försöker att undvika adverb och adjektiv, men handlingen blir ganska torr och fattig och vitaminer äter jag ju.
När söndagen är över så börjar jobbet hemma med bak och stök.
Förra veckan skulle jag vara duktig och baka lussekatter. När degen var färdig så fick jag se att burken med kesella stod kvar i kylen. Nå jag rörde ned den i degen och det gick ju skapligt.
Jag köpte lite lösgodis i dag så nog blir det gott och blandat alltid.
Just nu ser jag att blommorna ser lite ledsna ut så jag får väl skvätta på dem lite.
Jag har blivit så bekant med kattorna mina att jag såg nu när jag komhem att en katt saknades. Ivar hade gömt dem men han nekade. jag gick och hämtade posten då var katten tillbaka, han sa att han inget gjort. Han är lite barnslig.
I morgon ska jag ta en tur till Övertorneå, jag ska turista lite. Pello är ju en metropol jämfört med Öå.
Hunden blir rosa,han ska heta Rudolf, fast alla tror att det är bara renar som bär det namnet.
Det är lite svårt att sticka ut näsan ,alltså att gå ut, det är nämligen renar då och då ute på tomten.
Jag har fyra ekorrar här nu.De jagar varandra i granarna, det ser ganska roligt ut.
Jag skulle ha bloggat igår kväll ,då flödade fantasin nu blir det en ganska torr blogg, men håll till godo i alla fall. slutar nu med ett hej, svejs bland tomtar och troll.