Veckan som varit.

Mycket blåsig inledning av veckan. Gjorde färdigt studiecirkeln och stickcafeet för säsongen.
Romantisk diskning på verandan. Jobbogt. Tisdag jobbade vi med avloppet i 6-7 timmar. Vissa mår inte bra av sådant arbete och jag stoppade det , och fick hit en fackman som fixade det.
Torsdag kom några Granvikare på besök. Roligt förstås. På långfredag kom två lyxturister hit också skojigt.
Sen inträffade en märklig händelse . Det bildades en vattenpöl på toagolvet. Torkade upp det ,men det kom tillbaka. Vi tänkte nu är det annat stopp eller nåt. Då upptäckte Ivar att en kran i toan var lite öppen. Men under låg alla badhanddukar, blöta rakt igenom. Det var att tvätta upp dem, men det var ju ändå en liten bagatell. Så veckan har varitomväxlande. Idag har jag och några till varit på Folkan och sålt kaffe smörgås varmkorv och drickor till skyttar. De har haft fältskjutning  här. Det var 200 skyttar. Det var några som trodde att det var bingo där för det var så många bilar. Skyttarna kom från Borge Danmark och från alla delar här i Sverige.
Danskarna tyckte att kaffet var för starkt och bad mig spä ut med hett vatten. Jag sa att de lika gärna kunde dricka te, och jag sa att  intet änker då jag komma till Danmark när de har så blekt kaffe. De skrattade gott.
Så var det en gubbe som bad om en slang. Han menade en varmkorv. Han berättade sen att han var en 08:a
Jag sa det märks då.
De var ganska roliga gubbar de sa åt oss sitt inte inne ,gå ut och sola. Vi sa vem ska då servera er.
Vi började före kl 7.00. så man kände si lite mosig. Det har varit en strålande dag, så tvätten har torkat bra.
Ska sova lite längre i morgon, ska göra en prisundersökning på Pellohallen kl. 10.00
Jag har måst skriva en lån göra lista, inte att göra precis i morgon men så jag inte glömmer bort något.
Men deklarera och göra räkningarna står säkert på schemat i morgon.
Nu har storspoven kommit så våren är här.
Det är ju Västerbottens landskapsfågel, ivar sa hur vet han att du är här. Jag fattade inte först, men så sa jag
 han har hört mig.
Förlåt om det är slarvigt skrivet, men jag är lite trött, så nu avslutar jag.-
Hej svejs spovar , vipor, fingar och ärlor!

Kommentarer
Postat av: Cessi

Tänk att diskning kan vara romantisk , det är inte illa!Hahahahahahahahaha!

Bra att en fackman kom.

det var verkligen händelserika dagar.

2011-04-25 @ 13:28:35
Postat av: elli

Skriv en lista på att göra saker till jag kommer på söndag!!! Och glöm inte att säja till om det är nåt mer som ska inhandlas från den stora staden. Sädesärlan kom i går!

2011-04-26 @ 21:05:59
Postat av: elli

Förbannade blogg. JAg har redan skrivit en kommentar men den är borta. Säkert som amen i kyrkan kommer den fram när jag har skrivit denna. Skriv en lista på att göra saker till jag kommer på söndag. Plus om det är nåt mer som ska handlas från stan. Kram

2011-04-26 @ 21:07:59
Postat av: Kajsa

Tycker att Elli är lite tjatig...hahaha....Trist med alla blöta handdukarna...hur kunde den kranen vara på?

Tack så jättemkt för senast...kram

2011-04-27 @ 21:53:45
Postat av: Lotta

Du är så jäkla rolig mormor! Fan vad jag saknar er! <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback