Regnet det bara öser ner.....

Så låter en gammal schlager, den går nog i dur. Men det har regnet speglar en mollton.
Men i dag har det varit fest i Kapernaum. Vi har haft många besök i dag. 2 barn 7 barnbarn, 3 barn barnsbarn samt 2 pappor till barnbarnsbarnen. Vi fick blommor och blader  och allt möjligt, ja det var nästan som på julafton. Hade ju tänkt att jag skulle göra en ordentlig middag , men det stannade med tanken. Roligt har det i alla fall varit. Minst pojkarna är riktiga charmörer. Tack alla ni som var här. Kom snart tillbaka, även om vissa blir trötta av att tillbringa tiden med gamlingar ! Har inte kommit igång med mitt bloggande ordentligt, det har inte funnits tid.
Har även varit i Stockholm och träffat alla mina fina släktingar, synd bara att det blev så kort tid. Tack Marina som skötte om mig så bra. ( det fattas tre pärlband )
Fick ju även träffa Malte. Jag tyckte att var söt, men jag skulle inte vilja hålla i honom.
Jag tycker synd om rådjuren när det regnar så. De ser så ynkliga ut. Jag har fåt hjälp med datorn. Hade ett långt protokoll att skriva men det sket sig. Nu är det ordning. Jag har ett möte i morgonkväll, och då måste ju protokollet vara i ordning.
Vi tycker om fiskbullar, såg att de hade laxbullar i citronsås. köpte en burk så det ska vi äta i dag. Ja  idag har allt varit perfekt. det är lillan och lillen som saknas.
Nu börjar det blåsa ordentligt, aldrig får man vara nöjd.
Hej svejs i regnskogen och kram till er alla.

Paus

Hej alla bloggare! Gör nu ett uppehåll, åker till Stockholm i kväll. Det regnar för fullt. Det gäller att hitta kläder för mera sydliga nejder. Man har ju inte alls hunnit plocka bort vinterkläderna för att ge plats åt sommarkläder.
Ha det bra nialla och sköt om er
Hej svejs, ta fram era paraplyer.

Valborg

Hej, på er alla vårglada människor. Igår startade jag den olympiska elden. Jag vaktade nästan hela natten. Vid tretiden var jag färdig att krypa i säng. Tittade ut innan, och vad fick jag se olympiska elden hade antagit enorma proportioner. På med kläderna och ut och krafsa ihop lite. Att det är frågan om en olympisk eld framgår av att den är synnerligen levande i kväll.
Kommer ihåg majbrasorna när jag var barn. Vi hade en träbänk som vi satte ut till bord. Den där bänken brukade mamma skrubba mattor på. Vi fick choklad och smörgås och någon bulle. Ibland gjorde mamma våfflor. Det var mycket roligt när hela familjen samlades vid elden. Man minns dessa tillfällen med värme.Det är ju klart elden är ju varm.
Idag ringde min kusin Rolf och han kan ju verkligen prata. Jag höll på att värma makaronstuvning. Vad tror ni hände? Jo, grytan blev ganska svart i botten.Ändå förstod han att jag höll på att laga mat så det blev ett kortare samtal. Han skulle äta blodpudding och tyckte att den hade hunnit svalna under tiden.
Så har jag hört på valborg från Umeå, jag kände mig lite sorgsen , när jag såg universitetet
och kom ihåg när jag gick där. sen var det Lundensarna, studentkören, då kom samma känsla för mig igen. Egentligen ska man väl bli glad och ryckas med i vårsångerna.
Det ryker nästan för mycket därute för att jag ska kunna kalla det en olympisk eld.
Jag klippte mig nu i måndags. Det känns skönt. När jag tittade mig ispegeln innan tyckte jag att jag liknade Einstein, August Strindberg eller Kurt Olsson. Det var ju lite olika hur mycket jag hade kammat mig.
Nu ser jag de tre rådjuren igen. Storspoven är mycket irriterad på mig. De låter och piper.
Jag har ju också rätt att vara ute. Jag vet inte om jag talat om att jag fick tvätta min vittvätt två gånger. Jag hängde ut en del lakan och handdukar, innan ja hängt färdigt gick linan av, och det var ganska sörjigt på marken, så en gång till i tvättmaskinen.
Böckerna jag lånat nu var inga höjdare.Jag tycker om böckerna som Amos Oz skrivit, däremot tycker jag inte om K.Arne Blom, de verkar föråldrade. Nu läser jag Caryl Phillips: En fjärran kust, den verkar lovande. Olympiska elden har börjat flamma upp nu, så jag måste ut och vakta lite.
Hej, hej ge gärna kommentarer till "Olympiern"