Tjänstgöring igen.

Nu har Pyttan fått ledigt. hon var lite för självständig, men det är bra att ha henne, när man känner sig lite dassig. Jag har skickat henne till potatislandet.
Vi har haft babysar lite då och då på besök. Nu senast har vår minste varit hemma en vecka. Han har åkt idag och det känns tomt efter honom.
Britt- Mari och Gunnar har varit på besök hos oss.
På onsdag är vi bjudna till Pudas.
Törs inte vara ute så mycket nu för det vimlar av renar överallt. Idag när jag var till Pellohallen var det fullt av fulingarna på idrottsplanen. Gissa om jag hade bråttom hem.
Vi hade ett möte på Församlingshemmet kl. 12.00 . Jag rinde till Alice och bad henne hämta mig. Man kan inte vara nog försiktig.
Patrik sa i morse , nu har jag en banankartong färdig. Jag sa inte kan jag ta den nu. Vet ni vad han sa ,du kan ju ta den på huvudet. Hur dum får man vara?
BM och Gunnar hämtade 2 kartonger nu på eftermiddagen. Visst är det bra, Granvikare?
I morgon ska jag åka till Övertorneå och köpa material till Borstj soppa. Jag funderar om jag ska bjuda Olga hit .
Det har varit en rolig vecka , när många av mina småttingar varit hit. Men jag saknar ju lillan. Löven har börjat singla ner och klä marken. Färgerna är ju fina så här på hösten,
men jag fruktar den mörka årstiden. Får väl tända mina lyktor och ljus så hjälper det väl en del. I morgon har jag ett styrelsemöte kl 18.00. jag tänkte ett tag att jag ska låtsas att jag glömt det och stanna hemma, men det lönar sig inte, då flyttar de mötet till en annan dag.
Måste ta itu med någon hobby, sen när höstjobben är klara, men jag har inte bestämt vad det blir.. Har ni något förslag?
Kanske jag tränar fortkörning på cykel, eller klättrar lite i träden eller pratar med kråkorna.
De svarar mig alltid.
Det är väl originellt.
Detta inlägg blev väldigt tråkigt Pyttan är nog roligare.
Slutar nu med  många önskningar till er att ni får en mysig kväll och morrondag.
Hej, svejs blan singlande höstlöv.

Pyttan i farten igen.

I farten ja. Ni skulle se Pyttan när hon var på väg till Pellohallen. Farten var förfärlig. Pyttan cyklade så fort att kassen flög ur cykelkorgen. Varför? Jo, ängen befolkades av renar, renar och återigen renar
En bilist stannade och frågade Pyttan hur det var fatt. Pyttan väste- renar-kassen.
Bilisten var till god hjälp. Usch, vad jag hatar dessa klafs-klafs renar.
I fredags gick Pyttan till pottolandet. Hon började rota och gräva.Då kom det fram några lila knölar. Aha, växer det plommon i jorden! Pyttan reste sig upp, kliade sig under kepan. Nu! de där knölarna kom ju från svärsonens botaniska trädgård. Pyttan är så uppfylld av bär och frukter, det var därför hon tänkte på plommon.
Pyttan plockade några knölar , gick in och kokade potatismos. Moset blev bra men inte lila.
I tisdags gjorde Pyttan kåldolmar och bakade polarisar. När kvällen kom stod det smutsiga grytor och bunkar i hela köket. Pyttan är nog inte så välorganiserad.
Pyttan går ut i pottolandet då och då. Där finns avlånga, några med röda ögon och vanliga runda knölar.De gömmer sig bland ogräset, men ingen kan minsann gömma sig för pyttan.
En del knölar är lite förargade för att de inte får vara ifred. Därför har de anlagt en brunaktig färg. Dessa kastar Pyttan åt kråkorna.
I söndags hade Pyttan besök av både små och stora pyttar , det var roligt. På tisdag kommer en lillpytte på besök.
I dag har Pyttan varit i Övertorneå, såg inte några snygga pyttar där.
Nu ska jag skriva ner en dikt av Tove Jansson.
Varenda en bar blommor i sin svans
och inne under träden var det dans
och fyra karuseller åkte runt med spel och sång
där satt de tretton homsorna med varsin röd ballong
hemulen åt en stor blini med hallonsylt och smör
men ingen såg att knyttet kom och stod där utanför.
Men vem ska trösta knyttet med att säga som det är:
stig in och säg godafton så de SER att du är här!

Vem ska trösta knyttet i Gbg.

Hej ,svejs i lingonskogen bland knölar och byttor!
Kommentera!