Blandad kompott.

Har försökt i flera dagar att göra ett inlägg, men det har inte funkat. Det har varit ett evinnerligt regnande. I tisdags regnade det hela dagen, det srent av skvalade. Regn mätaren visade 10. Gullvivorna blommar och har gjort det en vecka. Flugsnapparna har boat i två holkar. Jag har putsat fönstren eller rättare sagt tagit bort foliet från vardagsrumsfönstren, det tog en hel dag.Har gjort iordning lillans arbetsuniform.
Förra lördag hade jag besök av barn, barnbarn och barnbarnsbarn. Det var en riktig höjdpunkt.På söndag kommer lillan och Elisabet, det också en höjdpunkt. Jag hinner inte göra några krumsprång, konstigt nog. Jag hinner inte. Har satt några tomatfrön men de är ganska små ännu. Inte fröna utan plantorna. Nu måste jag få tag i sättlök, såna som blir stora och bara en i varje.
Getingfällan är på plats och jag har fångat ett tiotal getingar. Det är tidigt . I fjol hade jag inte fällan ute förrän mycket senare.
I helgen ska det visst bli fint och varmt. På onsdag ska jag på OLIN undersökning, Lungkoll och muskelstyrka. Jag har varit med i den här undersökningen i flera år. Jag har nog starka muskler starkare än Pippi Långstrump. Idag smakade jag på Tiramisu på Pellohallen. De har ju smakprov då och då på affären.
Det är en klssisk italiensk efterrätt.
Det blev ett ganska torrt inlägg, men det är en motvikt till allt regnande.
Hej svejs isommarsol och fågelsång. Kommentera gärna tack!

Gumman Klättermus.

Ha nu blir ni säkert nyfikna ! Ska försöka att blogga lite oftare. Ett av barnbarn vill att jag skall skriva om min uppväxt. Det kommer och då vill jag lova att det stundom luktar skryt.Jag tänker på när jag gick i skolan . Jag fick spela prinsessa . Det var huvudrollen. Jag hade en rosa tyllklänning och riktiga ballerinaskor. Så var det en pojke som spelade på dragspel: när du vilar i min famn... Kan ni förstå prinsessa, jag såg då inte ut som nån prinsessa, och ändå fick jag vara det. Motspelaren var då sådan att jag inte villle vila i hans famn. De andra tjejerna var verkligt avundsjuka, de hade nog annan killsmak.
Så hur har denna vecka börjat. Har bytt isängarna tvättat tre tvättar, strukit putsat två fönster.Planterat ut 7 potatisar i större krukor, sprungit ärenden i garage och magasin , ser ni börjar redan skryta.
Största bedriften och roligast var när jag klättrade upp i en gran för att ta ner en fågelholk. Jag tog ut en stege så jag skulle nå att klättra på grenarna. Jag hejdade mig så fort att det kom någon bil. Det var så roligt att klättra kände mig som en 10-åring. Tänkte ta ner en annan fågelholk också, men den satt så högt upp, så jag vänta till babyprofessorn kommer hem så att hon får hålla i stegen. Bokbussen har varit här idag så nu ska jag läsa. Risken är den att jag inte får något annat gjort. Slutar nu och önskar er all en trevlig kväll. Har ni glömt att Lotta har namnsdag i dag?
Hej svejs bland granbarr och fågelholkar.