Hur kändes det när putten gick in?

Det var väl en underlig rubrik . De har lite löjliga frågor i Sportspegeln.  Där fokuserar de och puttar.
Min putt kommer senare i inlägget.
Jag har cyklat till Pellohallen. Tänk sånt rikt friluftsliv jag idkar. Nu råkade jag ropa ett hurtigt hej på en kille. Jag tyckte att jag kände igen honom, men han såg så frågande ut, så jag förstod att jag hade fel. Tyckte precis att jag haft honom som elev, när jag hörde att han talade tyska. Nåja , han tänkte säkert att det var en svensk" badlady."
Nu till min putt. I måndags var jag och plockade lingon hos våra vänner Pellbergs. De har en liten tomt , men det var en riktig lingonskog. Jag plockade en 10- liters hink full, samt en mindre hink full. Dessutom en massa andra påsar på cykeln. Ella frågade om jag kunde klara det hela.Jag sa ,naturligtvis jag är ingen duvunge.
Nåväl jag startade glatt sjungande och nöjd. Jag hade kommit halvvägs så var det som jag fått en putt. Ett tu tre hade cykeln hamnat på sniskan och några liter bär hamnade på vägbanan. Tala om rårörda lingon!
Så kom en tant cyklande och skulle hjäla mig. Motta voj, voj, sa hon . Hon började skrapa upp bären ,men jag skakade på huvudet. Jag blev mycket irriterad, hon talade bara finska. Jag rättade cykeln och fortsatte min väg hemåt utan missöden.
Jag har haft mina största babysarna här samt minibabysar och minisar. Igår fick jag hjälp bl.a med att flytta in utemöblerna i magasinet. Idag fick jag hjälp med att ta upp Ivars bänk från stranden. Fick även en del lingon rensade.
 Slutar med att önska alla en god natt. OCH HEJ SVEJS I LINGONSKOGEN !

Snickarbyxor

Förrst vill jag tacka alla kommentatorer , förlåt mig om jag inte kommenterat era inlägg. Jag har haft fullt upp dessutom har det krånglat lite. Jag har skrivit inlägget tre gånger och det gick inte att sända.
På 70-talet fick vi röda snygga snickarbyxor till affären. Jag paxade på en gång hela tre stycken. Jag hittade dem i en låda för ett par veckor sedan .Jag tänkte att jag skulle använda dem lite. Det fattades en halv meter i midjan ( Det var 170 cl)
 Min minsta flickbaby skulle läggas in på NUS en vecka . Naturligtvis ville jag vara med lillan. Jag packade väskan hastigt och lustigt. Det blev det många onödiga saker i väskan. Jag hade mina nya sn.byxor på mig. Man behöver ju gå på toaletten ibland även på ett lasarett. Och hängslena hamnade i toan. Jag hade alla tre byxor med mig ,de andra två var ofållade. Det ordnades med kirurgtape. De övriga byxhängslen hamnade också i toan. Tur att jag hade ett par vanliga jeans med mig. Jag var ju inte lika snygg i dem. Veckan i Umeå gick fort , men jag fick ju lämna lillan kvar där och det var inte roligt.
Nu har jag hållit på med potatisupptagningen. Vad tror ni jag hade på mig?
Naturligtvis BLÅ snickarbyxor. Vad som har hänt med hängslena låter jag vara osagt, men jag har fått tvätta dem ofta.

Jag skriver senaste veckors händelse i min nästa blogg. Jag är rädd att ni inte orkar läsa den om den blir för lång.

Jag har cyklat till Pellohallen flera gånger. Allt har gått bra. Jag hade min blus avigvänd en gång. Naturligtvis noterade kassörskan och kommenterade det högt och ljudligt. Men det var ju bara en baggis.

Jag kommer att tänka på min äldsta baby. Hon låtsas vara så informerad och kunnig när det gäller bilsport. Babysar kan inget om sånt. Åke och Jesper försöker väl lära henne.
 Nu får jag önska alla mina bloggvänner en god afton och framför allt mina fyra babysar. Hej, svejs i lingonskogen!


ingenting

har skrivit två gånger och inget gick att publicera.

Muttrar.

Jaha vad ska hon nu skriva tänker ni. Det handlar om en åkgräsklippare. Det är mycket jobb att göra den i ordning till vintern. Vi började i fredags, det var muttrar hit och dit och en fru som verkligen muttrar. Vi lossade underdelen och rengjorde den. I Måndags var det dags att montera ihop den med alla muttrar brickor och fjädrar.
Idag fick den skjuts in i ladan. Vad har annars hänt. Jo potatisarna tyckte att det blev för mycket vatten och tyckte att jag skulle plocka upp dem. Det har inte blivit av. Idag har jag slagit blasten på halva landet.
Jag gjorde kåldolmar förra veckan och vi har ätit kåldolmar i tre dagar. Det är jättebra att göra en stor sats på en gång, då kan man vara lat ett tag.
Idag frågade sommargrannen om jag ville följa henne till skogen och plocka lingon.
Det var ju en lysande ide. Vi gick över ängen till skogen rakt över här. Når vi gått en bit såg jag som stora grenar mitt på ängen. Jag tyckte att det såg konstigt ut. Ett, tu tre rörde grenarna sig. Det var renar med stora horn. Jag började darra. Kerstin , som grannen heter sa, inte behöver du vara rädd när jag är med. Ni kan tro att jag gick hack i häl på henne.
Nåväl i skogen hittade vi ett superställe. Jag plockade 7 liter. Jag kan inte använda plockare. Har aldrig kunnat det. Det var roligt i skogen. Vi satt på stubbar och vilade och pratade emellanåt. Vi var i skogen tre timmar.Det var svårt att sluta plocka det var ett bra lingonställe, och vi skulle ha kunnat plocka hur mycket som helst.
Bokbussen var i antågande, så vi var tvungna att gå hem.
I kväll satt jag ute i hammocken och läste. Bilar körde fram och tillbaka i ett i ett. Polisbilen körde också några gånger förbi.
Vad är det som hänt,undrade jag. Så fick jag höra att det fanns minst 5 björnar i norra byn. Det måste vara därför bilarna körde fram och tillbaka.
Kerstin och jag tycker att vi varit modiga som varit i skogen, men då visste vi inget om björnarna.
Få se om jag själv törs åka till skogen efter dessa händelser.
På torsdag ska jag på mammografi. Varför heter det mammografi? Det måste vara därför att man har en massa babysar.
Jag tänker inte tala om var lingonstället är, för tänk om ni plockar rent där.
Det är alldeles mörkt ute, säkert står någon björn därute och tittar på mig.
just nu läser jag en bok av Salman Rushdie. Den heter Ursinne.. Det är inte frågan om klockvetenskap. Man blir nog lite ursinnig när man läser den,. Babyprofessorn har skickat en pocket som heter Mannen under trappan, jag har läst några sidor och den verkar bra.

Obs. Jag har cyklat några dagar till Pellohallen, och det har gått bra.

Fram med kommentarer om ni orkar läsa min litania.

Hej, svejs . sov gott.


Regndans

Visst låter det märkligt att ha denna rubrik, men förklaringen kommer.Idag är det grått och trist. men behöver då inte klaga att det är för varmt.
I torsdags klippte jag mig. Hårfrisörskan frågade om hon fick sätta lite vax i håret. Jag är nämligen allergisk mot vissa saker hos frissan. Hon fick ju sätta vax.
Ilitteraturen står det ofta om vaxade mustascher, men såna har inte jag så hon ville väl sätta vaxet på huvudet i stället.
Jag har cyklat många gånger till Pellohallen , men det har varit lugnt, förutom idag
när det kändes guppetigupp. Luften hade gått ur, men jag får se om jag ids pumpa den.
Såvar det regndansen. I lördags fick jag beskåda en riktig regndans. Det var i Karungi, några söta tjejer dansade i regnet.
I tisdags var det dags för nästa regndans. Jag var till Övertorneå och det började regna ordentligt. När jag kom hem skulle jag ta upp lite potatis. Jag hörde redan på trappan ett lätt dunsande. Jag undrade vad det var. När jag kom till potatislandet så fick jag se. Där rullade och kullrade en massa potatisar runt. Jag kunde se glädjen

över regnet,. Det var en dans utan like på hela potatislandet.. Men när jag lutade mig ner, försvann alla pottisar som ett skott. Jag kunde inte ta upp potatis för jag skulle säkert förstöra deras glädje.

Nu tror ni att gumman har fått snurren, men så är det inte jag har ovanligt livlig fantasi.

Så är det mina småttingar som jag alltid oroar mig för.

Men minibabysarna har gjort bra ifrån sig, en har tagit körkort och en har kommit ner med en mini. Roligt, men mer att hålla reda på.

Lillan i Göteborg skulle visst till en kompis, hoppas att hon är försiktig och inte springer hur som helst. Lillen i Umeå verkar lite för äventyrlig just nu.

Mina stora babysar har jag på nära håll så de är lätta att kolla.

Nu vill Ivar ha en egen blogg så nu får ni undervisa mig när ni har tid.

Hej, svejs både stora och små. Ha en bra helg och kom med kommentarer.