Turbulens

Ordet passar bra för mig. Överallt där jag befinner mig händer saker. Mobiltelefon på vift, portmonnä och kamera likaså plus en massa andra saker.Vet inte hur jag skulle klara av alla mina missöden utan Karungi och kukkolaborna. Nu senast var Karungi i faggorna. Hur kunde min portmonnä hamna i en kasse i Karungi?
förstår inte. Det hände igår. Det fixade sig den kom med bussen idag. Tack Katarina! Peter och Linda behöver också ett kom ihåg.
Kommer ni ihåg mobilen som åkte med Kustbussen. Den kom också tillrätta. Kameran förlade jag i London. Var och handlade i en exlusiv chökladaffär.Tillbaka till hotellet efter några timmar kom jag ihåg kameran. Tänkte den är nog borta. Döm om min förvåning när jag såg kameran stå på disken! Tror inte att det handlar on demens, jag är född sån. Mamma hade nog rätt när hon sa att jag var en äkta bohem. Tyvärr verkar det vara et släktdrag, vad säger ni om det E och K?
Börjar att skratta för mig själv när jag tänker på när jag skulle beställa hamburgare i Stockholm. Tror att jag ska göra likadant i Haparanda och ha Elisabet och Katarina med mig.
Jag tror ialla fall att Länstrafiken vet vem jag är i alla fall. Kustbussen hör väl också till Länstrafiken. Genom att jag är så känd behöver jag inte visa något leg. Har tagit ut pengar i Uppsala, Boden och Stockholm utan leg, alltså jag har varit inne på banken.
Såg just idag att regnmätaren är ute, sitter fast. Det passar bra , nu kan jag mäta snön istället för regn. Det är 50 mm snö just nu i mätaren . Ni ser vilket rörigt intellekt jag har. I morgon ska ja i alla fall ta mig an ett nytt rum och jula i. Hoppas att jag inte tappar glasögonen i någon dammhög. Får nog sluta svamla och skicka en tacksam hälsning till Granvikarna, Även en hälsning till Kukkolaborna som jag inte hann träffa.
Hej svejs bland börsar, mobiler och snömätare.

Pytt i panna.

Ja det här blir verkligen Pytt i panna eller Hänt i veckan. Måste opponera mig mot Elisabets förslag att ha broddar. Det har man ju inte i curling. Solen har varit på ett kortare besök idag. Har "julat" ett rum och skulle helst vilja sitta där hela tiden, men då är det fara värt att dammråttorna söker sig dit, men de kan ju vara riktigt söta. Det är visst råttinvasion ute i naturen. En del matar inte fåglarna , för att de är rädda för råttor.
Renarna är värre ohyra, fast Marina tycker att det är värst med spindlar för de är inomhus. Jag gillar att se på spindlar och så utrotar de en del andra små ohyror som man kan ha inne. Jag tror att jadg är lite ålderdomlig i mitt språk enligt ungdomarna. Jag trodde att "det suger" är något bra men Johan upplyste mig om att det inte är det.. Nu ska allt vara "fett bra" eller grymt.Och mycket är liksom.
När man kommer upp i de äldre tonåren kommer en del krämpor. När jag beklagade mig över dålig syn, säger Ivar . inte är det så dåligt när du kanträffa potatisen under jorden, men där hjälpte nog Selma till.
Min dåliga syn ja, glömd glasögonputsning.
När jag städar hittar jag alltid något som jag fastnar i. Därför tar det lång tid för varje rum. Mitt motto är börja i tid.
Det börjar mörkna därute, usch för november! Ikväll har vi stickcafe, hoppas att det kommer några. Förra gången var det bara Seija och jag. Vi hittade äg som var stämplade i början av februari.De hade stått där i kylen. Vi gick ut och pangade dem,6 st. det var roligt. När vi var på väg hem gick vi för att titta på de pangade äggen. Alla var bra ingen lukt, de såg alldeles nyköpta ut. Hönsen hade säkert vaccinerats mot fågelinfluensa. Varför kallar man svin och fågelinfluensa för pandemi. Varför inte säga kalori eller något liknande. Nej nu får det vara slut på mitt svamlande. Hej,svejs!

Vinterträning.

Undrar ni över rubriken? Gör inte det. Det är nämligen så att jag fortsätter projektet sen förra året. Curling. Det har varit så fin is på gården ,jag tog piassavan och en hockeypuck och tänkte träna inför nästa OS. det gick inte så bra. Ska söka upp en lagom sten istället för pucken. Det verkar ju lite långsökt, så jag tror att jag skippar det. Obs ni vet vad en skipper är. Det är så länge sedan jag bloggat så ja minns inte vad jag avhandlat. Har hunnit träffa barn och barnbarn många gånger, men saknar babyprofessorn. det är alltid roligt när barn barnbarn och barnbarnsbarn kommer. Idag for Umeåpojkarna och det känns mycket tomt .Ska inte skriva mer i kväll, tomtarna har börjat invadera loftet så det kan bli vad som helst. Sov gott ! Vi höres. Kommentera gärna!