Ide eller ide

Jag tror att björnarna har det ganska skönt i sitt ide. Själv avskyr jag den här årstiden`. Snö snö och inget ting annat. Mina studieresor till Pellohallen kan ibland vara jobbiga, betydligt trevligare sommar och vår. En sak är rolig , det är alla fåglar som tickar i sig frön från våra automater. Men man kan ju inte stå i fönstret hela dan heller.Nu har jag riktig skrivklåda har skrivit två protokoll idag, varit på styrelsemöte så det finns ytterligare ett protokoll att skriva. Det är en himla tur att jag har en del att göra, då hinner jag inte göra några dumheter. Förra veckan när jag satt på busstationen kom det en farbror dit som började prata finska med mig. Jag sa ju att jag inte kunde finska. Då började han prata svenska. Det kom fler människor till busstationen. Då började alla att prata finska. Naturligtvis började jag blanda mig i. Alltså jag hade förstått vad de sa. Då vände sig den där farbrorn om och tittade på mig så skarpt. Han tänkte säkert ,honlåtsas kunna bara svenska. Jag kilade ut och tänkte ,typiskt att jag inte kan hålla tyst.Vi har våra handarbetsträffar på torsdagarna och min kattfamilj växer.
Vi håller på att utforma hemvändardagar till sommaren. Fredag den 18 juni anordnas gäddfisketävling, sen blir det konsert någon dag och seniorfotbollsmatch. Vi har bara spånat ännu så länge, men dessa punkter kommer upp.
I morgon har jag semesteresa till Övertorneå. Jag har en del ärenden att uträtta så tiden kommer att gå fort.
Jag ser inte mina babyn så ofta. Nu i söndags var äldsta babyn hit och det var ju roligt. Pojkbabyn kommer till påsk. Få se när de andra två babyn kommer på besök.
Nu är kl. ganska mycket, ska krypa till sängs och läsa lite. I nästa inlägg ska jag ge lite lästips. Ha det bra ! Hej svejs i snöhöljda vidder.
Jag vill ha många kommentarer!

Kommentarer
Postat av: Cessi

Det låter roligt med fåglarna som "tickar" i sig.
Säkert börjar de bli lite knubbiga vid det här laget.
Ser framför mig moln av finska ord och meningar och lilla mamma som fått nog och försöker tränga sig ur samlingen....hehehehehehehehehehehe

2008-03-03 @ 23:20:29
Postat av: Kajsa

Kattorna var verkligen fina! Och sockorna!

2008-03-04 @ 08:18:35
Postat av: elli

Vad skojigt med hemvändardagar!!!
Ge inte bort "min" katt!!!
Det blir nog lite mer täta besök nu när Sara är hemma. Det är så trist att åke ensam. Kram

Postat av: Erik

Vem är pojkbabyn?

2008-03-05 @ 19:05:48
Postat av: Cessi

hahaha...leker du kurragömma Erik?

2008-03-05 @ 19:42:45
Postat av: Erik

Tittut!

2008-03-05 @ 21:10:53
Postat av: Cessi

Lillen du är för gullig !

2008-03-05 @ 21:53:45
Postat av: gunkael

Jag ser fram emot fler besök.

2008-03-05 @ 22:29:28
Postat av: elli

Jag skickar med en påse med Kjasa med olika saker och ting!!!!

2008-03-06 @ 06:39:32
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Britt-Maria

Jag vill flöja med på semesterresorna till Övertorneå! De är så givande på olika sätt och vis.
Visst får jag till sommaren...
Jag skulle vilja ha snö här. Det SAKNAR jag verkligen trots att alla möjliga blommor redan slagit ut.
Vem var det som var super på att bygga trappor, förstukvistar och liknande?
Dags börja planera om byggmöjligheten finns.
Kram till er alla.

2008-03-06 @ 16:58:25
Postat av: gunkael

BM: Visst får du flöja, följa med till Öå. Det kanske blir nån bingoresa också?

2008-03-07 @ 17:21:13
Postat av: elli

Uppdatera nu!!!!

2008-03-09 @ 19:44:42
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Kajsa

TACK för oss!!!

2008-03-11 @ 14:05:22
Postat av: Anonym

Tack själva!

2008-03-11 @ 18:33:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback