Veckan som gått eller gott

Hej igen! söndagen for mina småttingar tillbaka till Umeå.Sen blev det nyårsafton. Tände lite extra ljus åt endel blandat, hade ju en hel del rester. Det låter kanske tråkigt, men det var fräscha rester.Det blev TV hela kvällen. Kl. tio började raketerna smattra och fortsatte sedan hela tiden till klockan ett.
Nyårsdagen löste jag korsord och såg på Fredriksdalsteatern. Natten mot onsdag sov jag inte en blund. Tyckte att det gjorde detsamma, att stiga upp. KL.halv sex var jag uppe och började med vienerbröden. Dan gicg bra jag sov en haltimme på dagen så jag kände mig ganska pigg. Sen kom min kompis. Innanhongick gav hon mig pengar hon bjöd mig alltså på bingo. Vi sitter ju inte tillsammans när vi spelar. Jag sitter ju bakom disken och säljer godis och kaffe. Nå jag började känna mig ganska mosig när jag kom till tionde spelet. När tredja raden skulle spelas hade jag fyra nummer kvar. Hade inte en tanke på att jag skulle kunna vinna. När man bara har fyra nummer kvar brukar det inte alls gå. Numrerna var 11, 40, 59 och 67. De kim i den ordningen. Alla de här numren kan kopplas til mina babysar. Hur, får ni räkna ut själva. Alla numren kom. Jg ropade B.... .
Sen blev jag rädd att jag hört fel, folket hade ju börjat gå ut. Men det var rätt . Skriver inte allting och beskriver i detalj. Ni vet tiggarbrev!

Jag har gjort resorna till Pellohallen, det är ju en liten turisttur. När jag står i kassan och ska betala och ser att en finsk står och stressar bakom mig, de börjar lägga varorna på bandet, då söker jag i min prtmonnä efter alla småmynt jag har. Det tar ju lite tid kassören ser lite generad ut, men jag brukar säga, vet ni jag är gammal och måste hålla koll på vad jag har att betala med. Jag mår verkligen hyvens när jag får göra lite spratt. Jag är nog lite elak. men roligt har jag.

Nu ropar kråkorna på mig så jag måste ut med skulorna.

Ja ni kanske tycker att jag svamlar en massa, men ålderdomen tar ut sin rätt.Jag har försökt att kommentera bloggarna men det har inte gått, men jag har läst dem jag kommit åt.

Hej tomtegubbar slå i glasen, men jag varnar slå inte för hårt då går glasen sönder och häll i bara julmust!

Kommentera gärna, då får ni en stjärna.


Kommentarer
Postat av: Cessi

Jag har ju varit med på en sån där "leta slantar i portmonänlångsamt-tur".Det är jättekul att tänka tillbaka på men jag blev nog lite nervös för mammas del
men hon var VÄLDIGT obekymrad om tiden och surgubben som stod bakom.
Härligt egentligen , folk stressar för mycket och då får de ett tillfälle att träna sig i att koppla av .

2008-01-05 @ 17:05:07
Postat av: elli

Har tiggarbreven börja dimpa in i brevlådan ännu????

Postat av: Emma

Du är rolig mormor :-) hälsa morfar kram !

2008-01-05 @ 23:05:54
Postat av: joannah

Grattis till vinsten! Peter vann åxå här om veckan lite pengar, har undvikit att nämna det åxå precis av samma anledning som du...tiggarbrev! kram

2008-01-06 @ 09:15:38
Postat av: Erik

Jag har inte vunnit pengar på ett bra tag, det mesta jag har vunnit är några hundringar på stryktipset, på rena lotterier vinner jag mycket sällan.

2008-01-06 @ 21:56:57
Postat av: Emma

Jag har vunnit jag med på triss 25 X 10 det var väll inte så illa men vi slösade upp dom på nya lotter som vi vann 50 spänn på och köpte 2 lotter till och dom var nit ,saknar er i pello när tänkte ni komma till byn ?

2008-01-07 @ 21:51:42
Postat av: elli

Försök nu att bli friska så jag och sara kan komma och hjälpa er med saker och ting. Skriv en lista!!!!

2008-01-10 @ 19:04:02
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Cessi

ja usch vad ni låter tungandade och krassliga båda två.
Ni måste vila mer!

2008-01-10 @ 23:07:37
Postat av: marina

Hej faster. roligt att du vunnit. nu är det länge sedan jag kollade på era sidor. bra att du har lite hyss för dej som vanligt. har haft fönster putsare här idag, det var verkligen skönt.

2008-01-10 @ 23:55:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback