Hösten är kommen, hör stormarna gny...

Hösten gör ett litet uppehåll. Vädret har varit si så där, men jag har haft torkväder. Alla lakan tvättade och nästan allt struket. Nu blir det väl vinbärsplock. Inga hallon blir det. Det har varit för torrt.
Har varit till stranden och försökt fiska men det blev inga napp. Nu har Erik skickat upp några bra flugor så jag ska försöka i morgon kväll. Har varit på bingo med Alice och gänget, det blev ingen vinst. Frågan var innan vilken outfit jag skulla ha. Trots all tvätt så är de flesta gångkläder "fjälliga", alltså de bär spår av fisket. Hittade till sist något som var någorlunda gångbart.
En gång när jag var på ,en affär inte länge sedan, såg jag en likadan ryggsäck som jag har. Nu ska jag köpa en ny. Jag blev glad och tänkte, nu kan jag snart byta till den nya. Så småningom upptäckte jag att det var min "gamla " ryggsäck som jag råkat placera på en hylla. Blev väldigt generad, tur att ingen märkte mitt tilltag.
På tisdag ska jag till sjukan och ta bort några födelsemärken på ryggen. Kan inte ha bh för märkena irriterar.
Dags att sluta med memoarerna och gå till sängs. Ha det så bra och blås inte bort med hösstormarna . Hej, svejs.
Trackback