Mycket har timat.

Det är länge sedan jag sist. En hel sommar, som har mycket innehållsrik. Erik var hemma och hade kidsen med sig. Så kom Lillan. Roligt,roligt. Så kom Robert. Han jobbade så vet inte om han alls vilade när han var här. På kvällarna tände vi ljus på verandan. Nu tänder jag bara ibland. Jag är så dum så jag tror att horndjuren kommer på trappan. Nu måste jag underhålla min blogg, annars glömmer jag så många viktiga saker.Granvikarna var här på hösten och tog upp potatisen. Viggo och Algot höll för näsorna. Varför? Jo här käkades surströmming.Flickorna som bor här uppe har besökt Pello då och då.
Det har varit svamp-och lingonplockning. I dag har Seija och jag varit på myren och plockat tranbär. Det blev bara någon liter. Det var blött och jobbigt att söka bären, men roligt. Vi var ute i tre timmar.
En dag när jagkom från Pellohallen , med cykel, så höll jag mest ögon på ängen. Där fans ett hundratal renar. Jag tittade så intensivt att jag höll på att cykla i diket, men jag klarade det.
Idag är det köldgrader så nu måste jag börja ta fram frö till fåglarna.
Jag räds för vintern, tycker inte alls om snön. Dessutom är den så lång. Jag hoppas verkligen att jag får tillfälle att åka söderut, jag längtar. Slutar nu inna det blir för många upprepningar. Ha det så gott alla som läser bloggen. Ber om ursäkt om jag slarvat med stavning och sånt.

Kommentarer
Postat av: Cessi

Oj vilken träning att vara ute så länge efter bär.

Ja , det är en mysig veranda att sitta med ljusen tända.Saknar er.

2011-10-24 @ 19:29:43
Postat av: Erik

Det blir iallafall lite ljusare när snön kommer, men visst är sommaren trevligare.

2011-10-24 @ 19:38:19
Postat av: Kajsa

Äntligen en uppdatering!

2011-10-24 @ 20:29:28
Postat av: elli

ha ha ha

2011-10-28 @ 17:32:40
Postat av: Inger

Men Gun, du måste ha ögonen på vägen när du cyklar så du inte hamnar i diket! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback