Gott och blandat.

Förrra veckan var kall och tråkig. Det snöade för fullt på lördag . Idag var det fint väder. Nu bar det iväg ut och kratta. Jag krattade på hösten, men framsidan och diket är kvar.
Jag tog några tag på baksidan också. Krattade ett tag och sen tänkte jag att: vad är det nu som kommit till fötterna. Det verkade så tjorvigt, och så ramlade jag. Jag hade nämligen glömt att knäppa byxorna efter toabesöket, så det var dom som låg vidfötterna. Tur att det var bakom huset.
Krattade ett tag, sen tog jag mig en promenad på ängen. Fick vända halvvägs för en tofsvipa blev så orolig och " skriade" den hade säkert ett bo i närheten.
Nu  till affärside'n. Det var hur mycket älgbajs som helst overallt. Olika formationer oloika stora.
Jag tänker plocka upp dem , hann inte idag för jag hade ett möte. Sen ska jag göra en stor skylt och sätta vid vägen: ÄLGBAJS SÄLJES! priset vet jag inte ännu. Ivar tycker att jag ska köra dem i micron så att de blir hårda. Jag vet inte. nu ser de ju så släta och fina ut, så jag vet inte om jag behöver göra så mycket.
Vad tycker ni om iden? Skulle passa när Ivar fyller år med affischen, jag menar om det kommer folk
så kanske jag får kunder.
Vad tycker ni hur mycket ska jag ta per 20 ?
Är nog en boren affärskvinna.
Det är roligt nu med alla fåglar, men snöskatan gillar jag inte den väsnas och orenar så mycket. Lappsparven var här förra veckan och den är vacker. Storspoven hörs då och då. Skatorna ligger nog och ruvar nu.
På sommaren ska IF anordna bakluckeloppis. Man parkerar bilarna vid Folkan och har loppis från bakluckan. Det kostar 50 kr för parkeringen.Så ska vi servera kaffe och korv o.d. I södra Sverige är det vanligt med sådant loppis, så välkomna ! På morsdag ska Seija och jag ha morsdagskaffe. Inte på Folkan den här gången utan i Bagarstugan. Nu håller pekfingrarna på att tröttna så det är dags att avsluta. Hej, svejs
blan vårvindar friska!

Kommentarer
Postat av: Cessi

Hahahahahahahaha, du kankse ska ha snickarbyxor då vet du att de sitter kvar!

Men jag vet inte vad jag tycker om din affärside riktigt....

Härligt med alla fåglar som är så intensiva och flitiga nu.

2011-05-10 @ 13:41:05
Postat av: elli

Ha ha ha! Sicken obehaglig affärside. FAst turister från annorstädes skulle säkert köpa sånt skit. Ha ha ha! VAd mysigt att ha morsdagskaffet i bagarstugan istället för på folkan! Kram älskade mamma!

2011-05-10 @ 19:41:34
Postat av: beciell

Sommarens snyggaste och hetaste Converse till salu. Helt unika och helrätt just nu med USA-ränderna. Perfekt till jeansshortsen i sommar, först till kvarn gäller STORLEK 38: http://bloppisjosse.blogg.se/2011/may/2-par-unika-converse-inkopta-i-london.html

2011-05-10 @ 19:57:31
URL: http://beciell.blogg.se/
Postat av: elli

Vem fan vill ha converse skor? dom stinker ju!

2011-05-15 @ 19:22:46
Postat av: Erik

Bakluckeloppis? Låter smidigt och kul.

2011-05-17 @ 20:46:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback