Mobilmörker och tystnad.

Jag har inte haft mobilen i tvättmaskinen som några av mina nära och kära brukar göra. Den var nog inte så smutsig! Nej så här var det . Har putsat och skottat på gården så den ser så fin ut. Hade mobilen i fickan. Tyckte nog att den var lite blöt. Vi i studiecirkeln (PRO) var och åt pizza i Finland. Såg att mobilen var svart, ja tänkte jag , det är nog för att jag är i Finland. Nej så var det inte det fanns inget liv alls i mobilen. Inte igår heller. Jaha tänkte jag nu blir det att köpa en ny.Idag testade jag den igen. Simsalabim. Tur att jag kom ihåg pinkoden. Den var ok igen!
Ska inte ha den i fickan mer när jag håller på med snön.
Har äntligen min sunkiga häst klar. Finast blev nog svansen. Jag tycker nog att den blev gullig, men det är nog för att jag har konstig smak.
Tar mina turer till  Pellohallen dagligen. När man bor så här måste man turista lite. I morgon ska jag till Öå. De som bor där tror nog att det är en riktig metropol, men jag tycker att det är en liten byhåla, mer än Pello faktiskt.
Jag har fönstret fullt av blommande amaryllis.Många har kommenterat hur fint det är och jag har naturligtvis berättat varifrån de kommit.
Ska undersöka busstiderna från Luleå , så att lillan kan beställa resa när hon får semester.
Finns inget kvar av julen här uppe nu. Bara värmeljus som tänds hela dagarna. Jag saknar julsakerna.
Tur i alla fall att det blir ljusare, men ändå vintern är alldeles för lång.
Läser ännu boken om Hammarskjöld, den är väldigt seg, men det är jag också så jag ger inte upp så lätt.
Just nu tycker jag att det roligast att hitta på djur Sticka alltså och hitta på skrönor om dem.
Nu när tomtarna slutat husera på loftet blir det ganska knastertorra inlägg, men jag kan ju heller inte berätta vilken galenskap som helst. Slutar nu med att bara säga hej, svejs i vintermörkret.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

När ska hon ha semester? Mamma platsar i våran grupp på fb...ska skicka en inbjudan...Vad spännade att se hästen! I helg ska Kasper tävla igen...både lör och sön...Mamma och pappa får hålla tummarna!kRAM

2011-01-19 @ 22:35:13
Postat av: Cessi

varför skulle mobilen vara svart när du är i Finland?

2011-01-22 @ 04:14:01
Postat av: elli

Ha ha!! Uppdateringsdax. Och varför ringewr mammam aldrig mej!!!!!!

2011-02-12 @ 18:21:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback