Blandad konfekt.

Det har timat så mycket sen sist så jag kommer då inte ihåg hälften. Men några axplock blir det väl. Tomten har kommit och gått, håret är ännu grått. Haha.
Innan jul var det dubbeldop och naturligtvis var jag där. Där är i Karungi. Signe och Naomi fick sina namn. Det är alltid roligt att träffa folk från söder. Ja,ja det var ju inte så många söderifrån, Sara och familjen Heilala. Men de som bor i Karungi och Kukkola vill gärna tro att de är söderfolk. Erik var hemma med sina pojkar och vi spelade ofta TP. De provade även ut mössor som Katarina gjort.Jag fortsätter att fantisera om djur. Nu ska jag konstruera en häst. Det blir säkert spännande.
Ikväll är det 32 grader kallt. Lillan har skickat en bok som lär ska vara bra den heter Igelkottens elegans 0ch är skriven av fransyskan Muriel Barbery. Ska börja läsa den i kväll.
Varför finns Vad gör du i facebook. Tänkte skriva och rekommendera boken men det finns ingen plats att skriva på.
Idag har jag dragit fram spisen och rengjort bakom den. Där fanns så mycket av varjehanda att jag hade svårt att få fram den. Men sen kändes det skönt när det blev rent och fint.
När vi var små brukade mamma göra efterrätt av risgrynsgröt som blivit över. Jag har gjort det i helgen och i morgon ska jag göra det igen.Blandar gröten med vispad grädde och varvar den sedan med hjortronsylt.
Det lägger sig så mjukt i magen och säkert utanpå också. Andra efterrätter var mandelmusslor med hemgjord hallonsylt och grädde.
Nu skriver jag så jag blir hungrig, och när ska jag börja med hästen måste ju läsa boken först.
Föresten igår när jag skulle gå till Pellohallen tog jag på mig kappa, skor och mössan. Tog ryggan på mig och börja vandra iväg. Tyckte att det kändes kallt om benen, tur att det inte var så kallt, och tur att jag upptäckte i tid att jag bara hade yllekalsingar på mig. Jag har fått dem av Ivar benen är långa och korvar sig.
När man är i Fablernas väg kan det bli så där. Slutar nu och önskar att ni ids läsa och kommentera.
Hej svejs bland  is  och kristaller! Se till att inte frysa tänd en brasa!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Glömde ju att ge mamma tidningen med stickade och virkade dockor...ska komma i håg den nästa gång som vi kommer hem. Spännande att läsa boken sen efter mamma. Hm...långkalsonger...

2011-01-04 @ 18:32:25
Postat av: elli

Men herregud i långkallingar!!! Det ska bli mycket spännande att se nya kreationer som mamma gjort. Kram

2011-01-04 @ 18:38:23
Postat av: Cessi

Åh vad gott med det där risgryns och hjortron grjen du ska göra.

Ska bli jättespännande att se hästen!

Du får inte slarav med kläder när du går ut!

2011-01-04 @ 18:47:20
Postat av: malin

hahaha, man får alltid skratta så mycket åt dig mormor :) 1000 tack för att du hjälpte till på dopet!!

2011-01-04 @ 18:47:48
Postat av: elli

VA??? Ingen uppdatering??? Upprörande!

2011-01-07 @ 17:15:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback