I vinterns kyliga dagar.

Ja, kyligt är det minsann och jättetråkigt. Såg på Bingolotto i kväll, där det handlade om alla hjärtans dag. Moije var där och en hel del hjårtebarn. Moije jobbar med hjärtebarnsföreningen, han har ju själv haft en hjärtinfarkt. Barnen bjöds på hjärtebakelser och hjärtebarnsfonden fick 10 000 kr från bingon.
Pro ( skäms nästan at visa att jag är en PROare) bjuder medlemmarna på kaffe ,smörgås och annat doppa
i morgon. Vi bestämde att vi skulle göra det på Alla hjärtans dag. Vi var några som dukade och gjorde smörgåsar i dag. Det kommer 5 gummor från Lankojärvi som ska underhålla lite. Allt blir på folkan, men så kallt som det är kommer det säkert inte nån.
Har snart läst alla bokbussens böcker. Läser nu Geraldine O``Neill: Lyssna till ditt hjärta, Tara. Lättläst!
Före den läste jag en mera tungläst bok :Tony Judt : Minneshärbärget. En självbiografisk bok. Författaren hade ALS.
Om flera veckor kommer Lillan hem. Hoppas att det börjar våras bland bergen då.
Är inte så intresserad av Melodifestivalen men brukar titta på den ändå. Det är bra att kunna en del när man löser Melodifestivalen. Förra vecka var verkligen botten. Danny vann bara för att han är poppis, men det var en sunkig låt.
Den här gången var den något bättre, men ingen som jag fäste mig vid. Man måste ju också tänka på vad som slår utomlands. Jag tror att Sverige har spelat ut sin roll. Försökte att "mässa "med Elisabet men det gick inte.
Annars är det sporten på TV som intresserar mig , sspeciellt skidskytte. Inte är isbanan spolad heller så att jag får träna curling. Det går ju bra med en piassava och så skall jag sticka en slag boll som jag kan sopa iväg.
Men det är nog för kallt att idka sådan träning får vänta till dess det blir varmare.
Nu har jag torrats så länge så jag får väl sluta.
Hej svejs i vinterkylan! Jag tycker att det är väldigt snålt med kommentarer. Skärp er!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Så fort det blir lite varmare så kommer vi hem. jag orkar inte alls ens bry mej om melodifestivalen för den är inte som förut med alla deltävlingar och skittråkiga underhållningar mellan låtarna...jag längtar åxå jättemkt efter lillassyster...

2011-02-15 @ 21:13:20
Postat av: Cessi

Bra Tt det hittas på saker ändå i byn, hjärtan behövs överallt , båda i form av tankar och på annat vis.

Längtar med , det känns som min viktigaste anhalt just nu.

2011-02-15 @ 21:19:17
Postat av: jag

Längtar fruktansvärt efter er allihopa.

2011-02-15 @ 22:31:48
Postat av: elli

Jag kommer så fort tempen blir mildare!!! JAg längtar så mycket efter er! Kramisar

2011-02-16 @ 08:30:26
Postat av: Lotta

Men mormor, finns inget mer underbart än melodifestivalen! Det är årets höjdpunkt! Heliga lördagar!

Postat av: elli

Är det inte dags för en uppdatering snart?

2011-02-21 @ 18:30:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback