Mixmax

Äntligen kan jag använda min fantastiska förmåga att skriva ner några tankar. Detta efter konsultation av Katarina.
Detta år har jag inte gjort några långresor. Har räckt med besöken i Karungi och Kukkola i samband med festligheter. De har gjort mig gott dessa kortresor.Till Övertorneå har jag varit nästan varenda vecka trots att Öå är en ganska trist ort.Sen förstås resorna till Pellohallen.
Cecilia kom sista maj och reste igen 12 juni. Allt för kort tid att rå om henne.
Sommaren har gått ganska snabbt . Jobbade mycket i pottolandet. Sen var det Loppis i Bagarstugan. Det var roligt. Blåbär ,hallon, och lingon blev det också. Svamp och lingon och tranbär plockade Seija och jag. Vi hade det riktigt skoj i skogen.
Sen fyllde jag gammelgumma och då var barnen hemma, alla utom lillan.
Det har varit en riktig höjdpunkt när barnen med familj varit här. Tänk att man är så gammal att man har en massa gulliga barnbarnsbarn, javisst barnbarnen är ju också gulliga.
Julen har gått och klappar kommit. Man är nog som ett barn själv när tomten kommer. det är så spännande.
Nog för att det puttrade i tomtens aktersnurra så killarna fick skratta. Tomten hade nog ätit för mycket knäck.
Erik och pojkarna var ju hemma under julen , men reste tillbaka dan före nyårsafton. Det blev så tomt så mina ögon vattnades ett tag. Ivar och jag firade nyårsafton ensamma. Hade tänt en massa lyktor ute och sent på kvällen åt vi kex och ost. Erik hade förärat oss en ostbricka.
Tack alla ni för julklapparna.
Alla veckor och dagar är egentligen samma.Laga mat diska fixa bort snön , baka tvätta läsa och lata sig.
hade skrivit en lång kladd, men är lite trött så jag följde inte manuset. Det är så mycket man vill skriva om så man fruktar att ingen orkar läsa.
Hej svejs i köld och bland snö. Kung Bore myser säkert!

Kommentarer
Postat av: elli

Jasså så tomten hade gaser i magen!! ha ha!!

2010-01-04 @ 21:42:36
Postat av: Cessi

Blir aldrig trött att läsa dina memoarer.

Glad att jag missade en gasfylld aktersnurra ;-)

2010-01-05 @ 20:28:59
Postat av: Kajsa

Men mamma! varför sitta ensammen där!? Ni vet ju att ni lltid är välkommen till oss! Vi hämtar och för! Att sen mamma fört över fiseriet till både barn och barnbarn är en annan historia...:-)

2010-01-05 @ 21:04:22
Postat av: Erik

Roligt att ni njöt av ostbrickan.

2010-01-06 @ 15:30:43
Postat av: elli

Är det inte dag sför en liiiten uppdatering!!!!???

2010-01-14 @ 18:51:56
Postat av: Alice

LaLaLaLaLallLall Lall Lall

2010-01-14 @ 19:29:15
Postat av: Erik

Hälsa pappa, att sångaren som hörs i Arbetsförmedlingens reklam är Jussi Björling, han sjunger: nämner du Sverige.

2010-01-20 @ 23:32:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback