Några axplock av en liten gummas tankar.

Kvällen är sen. Idag har jag strukit kläder i tre timmar. Så blir det när man sparar tvätt i flera veckor. Så har jag jobbat lite ute. Hämta in lite ved till kaminen i källaren. Använde sparken. När jag tittade ut sen på spåren såg det precis ut som myrgång. (Sömnadssätt) Igår tog jag loss och tog in batteriet från gräsklipparen, Ivar trodde nog inte att jag kunde haha.städade occkså sovrummet. Nu har jag gillestugan köket och vardagsrummet kvar. Städa och städa det ser städat ut i alla fall. Jag tycker inte om att prata städning så därför gör jag det nu. Ska så smått börja baka det är roligare, men roligast är nog att sitta och tillverka djuren och fantisera lite.Nu håller ja på med ett djur som ska heta Blåndi.Min mor hade nog rätt när hon sa att jag var en bohem.
Men just nu upptäckte jag att jag började med apelsinkakor redan den fjärde och nu är det den sjunde och jag har inte alls börjat.Jag kanske är lite lat av mig i år.
I skvallerblaskorna finns väldigt många snyfthistorier. " Mår så dåligt, har en stor sorg etc." Kändisarna har monopol på att ha sorg och må eländigt. Vi vanliga kanske mår ännu sämre när man förlorar någon närstående. Ju större kändisen är ju mer uppförstoras händelserna. Men det är ändå roligt att läsa dessa blaskor, men kändisarna sorg och elände kan man ju hoppa över.
Nu sitter jag och funderar om jag ska tillverka en tusenfoting, men så kom jag på något. Om jag vill gå ut med den måste jag stå och vänta så länge, innan den tagit på sig skorna !
Tomtarna flyttade om några stolar på loftet, då kan det bli vad som helst. Slutar nu och säger hej svejs blan tomtar och troll.

Kommentarer
Postat av: malin

Jag tycker att mormor ska lägga in bilder också! Vad gör du djuren av? Är dom stickade? Hälsa morfar också, vi saknar er så mycket!!

Postat av: Kajsa

Snyftisarna i skvallerblaskorna gör bara att man inte orkar läsa dom...finns nog av elände överallt...jag vill ha glada historier och lyckliga slut!

2010-12-10 @ 19:23:10
Postat av: Cessi

Vad mysigt allt låter , säger som malin , saknar er.

Du gör nog rätt som struntar i tusenfotingen.

Kajsa , kan inte du hjälpa mamma lägga in bilder?

2010-12-16 @ 08:19:13
Postat av: elli

JAg är så nyfiken på dom stickade djuren. JAg och Sara kommer mellandagarna.

2010-12-23 @ 10:00:28
Postat av: Erik

God Jul och Gott Nytt År!

2010-12-24 @ 20:17:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback