Gott och blandat.

Ja det var ett tag sen jag bloggade . Egentligen tycker jag att blogg är roligare än facen. Jag har hållit på att tillverka kattor. Nu försöker jag med en hund. Jag har hunnit sticka en del och tycker att det ser ut som om det skulle bli en giraff. Idag har vi cirkeldamer bjudit PROare på gröt och skinksmörgåsar. Jag skötte om hälsningsceremonin. Vi sjöng också en hel del. Förstår inte att jag gammeltant ska sköta sånt.
På lördag ska Seija, jag och Viola baka pepparkakor med barnungar mellan 11.00 till 14.00. På söndag har vi marknaden. Läste en bok där en person uttryckte sig så här: Den som använder för många adverb och adjektiv är perversa och lider av vitaminbrist. Jag vill ju framstå som en känd författare och försöker att undvika adverb och adjektiv, men handlingen blir ganska torr och fattig och vitaminer äter jag ju.
När söndagen är över så börjar jobbet hemma med bak och stök.
Förra veckan skulle jag vara duktig och baka lussekatter. När degen var färdig så fick jag se att burken med kesella stod kvar i kylen. Nå jag rörde ned den i degen och det gick ju skapligt.
Jag köpte lite lösgodis i dag så nog blir det gott och blandat alltid.
Just nu ser jag att blommorna ser lite ledsna ut så jag får väl skvätta på dem lite.
Jag har blivit så bekant med kattorna mina att jag såg nu när jag komhem att en katt saknades. Ivar hade gömt dem men han nekade. jag gick och hämtade posten då var katten tillbaka, han sa att han inget gjort. Han är lite barnslig.
I morgon ska jag ta en tur till Övertorneå, jag ska turista lite. Pello är ju en metropol jämfört med Öå.
Hunden blir rosa,han ska heta Rudolf, fast alla tror att det är bara renar som bär det namnet.
Det är lite svårt att sticka ut näsan ,alltså att gå ut, det är nämligen renar då och då ute på tomten.
Jag har fyra ekorrar här nu.De jagar varandra i granarna, det ser ganska roligt ut.
Jag skulle ha bloggat igår kväll ,då flödade fantasin nu blir det en ganska torr blogg, men håll till godo i alla fall. slutar nu med ett hej, svejs bland tomtar och troll.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Det är tvärtom här än för mamma...vi gör allt vad vi hinner på helgerna för veckodagarna går till jobb och skola. mamma måste fota alla djuren som mamma tillverkar!

2010-12-03 @ 19:44:06
Postat av: Cessi

Det där som den där personen uttryckte sig med vitaminbrist låter ju lite lustigt .

Mamma du kan ju allt så en hälsningsceremoni är ju en baggis, den var säkert väldigt rolig!

2010-12-04 @ 13:33:04
Postat av: elli

Jag kommer hem på söndag. Åker så tidigt jag kan. Kram

2010-12-07 @ 20:14:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback