Länge sedan eller hur ?

Ja det var en tid sedan som jag var i svampskogen, men det har bara krånglat. Nu minns jag knappt allt jag velat skriva om. Det har blivit en del tranbärsplockning och lite utestädning, men inte ens det har jag hunnit göra färdigt. det är åldern förstås. jag har hunnit med att fylla år. Barn och barnbarn hade bakat . Katarina och Elisabet hade färdig mat med sig. Jag kände mig mycket divig.Presenter i massor hade de dessutom med sig.Radio och E och J hade en svampkorg fyll med gott och knåp och knep. M hade sytt ett rejält förkläde som ja använder varje gång jag bakar. Hann inte ta igen mig ordentligt förrän det var kalas igen. Lillan saknade jag. Lillen var hemma och hjälpte mig ta upp sista potatisen och hjälpte mig ta in trädgårdsmöblerna. Tack alla ni som kom och besökte mig . Vi blev ju många barnbarn, barn och alla små gulliga barnbarnsbarn. Tack även alla respektive också.
Sen var det ju sekelfirandet.The twins 50-årsdag. Det var roligt att vara hos dem och träffa alla deras bekanta också.Festen var ett riktigt "Tabaras". God mat och festliga deltagare. Det var länge sedan jag hade så roligt, skrattar för mig själv när jag tänker på kvällen. Pontus som råkade hamna vid mormors bord.Vi pratade en hel del kompisarna hans var också en överraskning.Mina flickor måste ha varit mycket trötta efteråt. Mina barn är världens finaste och hur gamla deän blir så är det mina "barn". Söndagen blev också innehållsrik.Det var IKEA, Tampere Hamburgerstället och andra affärer. Jag önskar att jag bodde närmar
mina barn och att alla barnen vore samlade på ett ställe.
När jag kom hem var det full vinter jag hade köpt ljus på IKEA. Jag satte ljuslyktor i garaget för att potatisen inte skulle frysa.Det var att passa och sätta ut nya ljus när de andra brunnit ut. Sen hade det ju snöat så jag måste göra en väg till garaget. Först igår gjorde jag pottissäckarna klara och fick dem förda till Alice.
Det har timat så mycket sedan sista inlägget så jag minns inte precis allt.
Har i alla fall satt ut mat åt fåglarna. Var min vanliga runda till Pellohallen inget särskilt med det, men när jag gick hem såg jag en massa renar på ängen. Hde jag sett dem förut hade jag inte vågat gå ut.
Jag smög ut sedan med kikare ock räknade hur många det var. 53 st. Hemska tider.
Slutar nu ni somnar nog innan ni läst färdigt inlägget. Det kanske inte var så spännande orkar inte skriva om mina fadäser, får bli en annan gång. Hej svejs i höstmörkret.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

mamma är åxå väeldens finaste och bästa mamma som någonsin finns!!!

2009-10-18 @ 00:50:10
Postat av: Cessi

Håller med.Så arbetssam och flitig dagrna i ända och även fast jag vet att du har jobbiga stunder så ångar du ändå vidare i en positiv anda som du delar med dig av till alla som kommer i din väg.

2009-10-18 @ 14:37:23
Postat av: Mamma

Suger åtmig som en tvättsvamp.

2009-10-19 @ 22:38:05
Postat av: elli

Jag längtar till mammas nästa besök här. Även pappas. Då blir det ikea och skopunkten och alla andra affärer som ni vill på. Hoppas det blir snart. Och tack för presenterna och talen. Älskar mamma och pappa!!!

2009-10-20 @ 20:39:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback