I dimma dold

Som ni ser av rubriken så är det grått och dimmigt. Ganska trist förstås. Har roat mig med att läsa. Först jobbade jag i Bagarstugan, det måste putsat upp där innan det är dags att baka. Sedan var det PRO möte.
Där bestämde vi att vi skulle åka till Haparanda den 10 november.Den 6 dec. anordnar PIF julmarknad.
Det är bra att ha lite fasta data. Jag har lite ont på tummen har fått ett brännsår där. Jag har alltid besvär med brännsår. Förra året fick jag åka till sjukan för att det skulle bli bra. Nu är det här brännsåret betydligt mindre så det ska nog läkas med tiden.
Bokbusen var här i tisdags har hunnit att läsa två böcker. En av Trezza azzopardi: Ett blått brus. Det handlar om två människor som hamnat vilse i sin tillvaro. Den var ganska jobbig att läsa men ändå bra. Den andra boken är Britta berggren Ericsson : Snälla mamma sluta dricka.Britta är alkoholist och är på behandlingshem och med i AA men åker alltid dit ändå. Den är ju en sann historia och verkligen skrämmande.
Jag är inte så förtjust i deckare, men i brist på annat så... Jag tycker inte att de ger en så mycket. Det vimlar ju av deckarförfattare nu. Jag gillar biografier, dokumentärer och naturskildringar, alltså verkliga händelser
och inte fantasier. Det finns några enstaka deckare som finner nåd  inför mina ögon. Nu lät jag visst riktigt märkvärdig. Jag vill göra mig viktig. Hahaha.
I måndags var jag till Öå. Det var då inget märkvärdigt. Jag tycker att det är en riktigt tråkig ort.
Cykeln har jag satt bort för i år. Skulle i och för sig vara roligt att slira omkring lite på den isiga vägen, men jag kanske skulle bryta lårbenshalsen.Jag känner for  att leva lite äventyrligt men vet inte vad jag ska hitta på. Ge mig ett tips. Bara renar inte är inblandade.
Fåglarna tömmer fröholkarna i ett nafs, men jag vill lära dem var det finns mat så att jag får ha dem här hela vintern. Jag ser inte så många varelser annars genom köksfönstren.
Nu pratas det bara om svininfluensan. Varenda dag. Jag tänker inte vaccinera mig. Jag tror att den som har kommit på det här vaccinet har tjänat multum. Nej nu hoppar jag från det ena tilldet andra så det är bäst att jag avslutar ni som läser mitt inlägg kanske somnar innan ni läst inlägget. Därför säger jag Hej svejs dimfigurer!

Kommentarer
Postat av: Cessi

Bra att du tar det försiktigt med cykling , den sortens äventyr ska du avhålla dig ifrån.

Tänk om du och pappa kunde komma hit , det skulle vara ett äventyr tycker jag.

Längtar efter er så mycket.

2009-10-23 @ 20:55:08
Postat av: elli

Den 10 eller den 30??

2009-10-24 @ 17:49:32
Postat av: Kajsa

ÅK TILL GÖTEBORG!!!!!

2009-10-25 @ 01:04:42
Postat av: elli

Har just ätit kokt löja som är så gott. Men fan vad det finns ben i dom små liven!!!!

2009-10-25 @ 18:28:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback