Fågelbesök.

Som rubriken visar så har fåglarna invaderat fröställena. Jag hade kvar fröer från förra året, men de räckte inte långt. Idag hämtade jag 25 kilo till. Det är titorna ,grönsiskor, grönfinkar, blåmesar ekorrar m fl.
Tiggde lite gammalt bröd från Pellohallen, och tänkte ju på ekorrarna. Trodde jag. Nix, det var skator och kråkor som åt av brödet. Ekorrarna tycker om söta goda kakor och bullar.
I morgon är jag bjuden på lunch av f d kolleger, idag fick jag en orkide av dem.
Igår var det bingo och jag bakade vienerbröd. Vi hade bestämt att börja städa bagarstugan kl. 10. Därför började jag tidigt med bakningen. Jag satte på ugnen och beräknade at det skulle vara klart kl 10. Tittade och såg att lampan hade slocknat. Skulle sätta in första plåten, ugnen var kall. Jag hade glömt att gradknappen. Den stod ju på noll. Nåväl jag blev kraftigt försenad till städningen.
När jag kom dit till bagarstugan sa jagUrsäkta att jag kommer sent. "men jag kan gå tidigare istället ", det var väl klyftigt sagt.
Idag när jag skulle hämta fågelbordet från lagårn ,stod det tre renar där ute och de rördesig inte. Fick gå och hämta Ivar . När han kom ut försvann de med en gång de jäklarna. I går var jag till Övertorneå. Där hände då inte något speciellt. Det är en riktig byhåla.
Nej , nu väntar jag till 30 nov. då bär det av till Happis.
Till veckan ska jag börja planera paket till lillan. Älgkött och mandelpotatis i första hand. Sen hittar jag väl på några överraskningar.
Jag längtar efter alla mina barn.
Jag drömde förresten att en av mina 50-åringar ringde mig och sa att Loket hade dött. Jag vaknade just då och funderade , sen blev jag klarvaken och kunde inte annat än skratta.
Det blev väl inte så världsomvändande inlägg i kväll, men jag har inte kommit i gång riktigt med Facet. En gammal gumma måste vänja sig ordentligt med nya saker.
Hoppas att ni alla har det bra, och sov gott. Själv säger jag hej svejs ni alla som tror på tomtar och troll.

Kommentarer
Postat av: Cessi

Hahahahahahahaha,det var riktigt klyftigt sagt!

Vad roligt med alla fåglarna .

2009-10-30 @ 11:44:08
Postat av: Kajsa

Stod renarna på gården?

2009-10-30 @ 14:54:08
Postat av: jag

På gården de är överallt.

2009-10-30 @ 22:16:59
Postat av: elli

Denna helg har jag och sara spenderat i mattila men om nu vädrets makter är med så blir det nog en Pello resa snart. Jaag ser så framemot pro resan!!!!

2009-11-01 @ 21:10:02
Postat av: elli

Grattis till eran bröllopsdag!!! En dag i efterskott men ändå!!! Kramisar

2009-11-02 @ 20:29:53
Postat av: elli

Åh vad jag längtar till mamma kommer hit!!!! Kul att få se hur pappa designar hatten denna gång????

2009-11-11 @ 19:17:09
Postat av: Inger A

Det är så mysigt när man kan ha småfåglarna ätandes utanför fönstret. Sitter alltid och tittar på fåglarna utanför fönstret när jag är i Neistenkangas hos mamma och pappa :) Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback