Med lappcykel på grusväg.

Hej alla ni som brukar läsa och kommentera min blogg. Lappcykel det är ju sparken. Min mamma sa alltid lappcykel. Nå idag var Ivar ute tidigt och promenerade, och upptäckte att det var väldigt halt. När han kom in ringde han och jag hörde att han sa nu måste ni sanda Pellovägen omedelbart, med en gång !. Men han glömde att säga: låt kanterna vara för Gun ska sparka till Pellohallen. Jag sparkade iväg till affären och det gick med ett huj. När jag skulle hem hade sandbilen redan hunnit sanda på sidorna också. Det gick inte alls att sparka. Jag fick öva tyngdlyftning hela vägen.
Vilket ushligt väder det är det regnar och blåser. Det är synd att jag redan satt in cykeln. Det skulle vara roligt att öva lite cirkuskonster nu när det är varmt. Jag har inte satt fram några ljusstakar eller stjärnor än. I går gjorde jag smörstjärnedeg och pepparkakedeg. Tänkte baka i kväll men känner att det blir för sent. Det blev en jättepepparkaksdag, men jag tänker att jag kanske får besök av någon som vill baka lite.
På affären idag frågade Minna om hon fick beställa saffransbröd av mig. Jag sa inte är jag så duktig, en del blir stora som femöringar en del långa som daggmaskar en del platta och en del bulliga. Men inte vill jag ha sådana sa hon. Jag sa vilken estet du är . Jag skojade ju inte ids jag baka åt andra.
Skickar grattis till Katarina efter som hon har namnsdag i dag, och även till Emma Katarina.
Marina har skickat en massa fina smycken som jag ska sälja på julmarknaden.
Vi har ju julmarknad den 6 dec. Det är ju Finlands självständighetsdag, så vi kanske får en del kunder.
I morgon ska Alice och jag till Övertorneå.Det är inte något särskilt, det är bara en tripp.
Lasse och Ella ska hälsa på här omkring helgen , men vet inte exakt när.
Har inte så mycket mer att skriva om. Det är som likadant varenda dag och det ska man ju vara nöjd med.
 Hej svejs alla glada och nöjda individer. Gå försiktigt så att ni inte halkar!

Kommentarer
Postat av: Cessi

Åh , vad mysigt allt låter.Jag vill också vara med!

Vad bra super bagerskan är på att slå blå dunster i folk!

2009-11-26 @ 01:46:47
Postat av: Kajsa

Jag längtar verkligen hem just nu! Fast vi bor så nära så är det inte alldeles enkelt att dra iväg. Är det inte sjuka så är det nåt annat. Kommer att ta ledigt en dag mitt i veckan och ta med ungarna och åka hem!

2009-11-28 @ 23:10:23
Postat av: elli

Och i morgon kommer mamma hit!!! Yipiiieeee!!!

Jag har börjat ta fram advents grejor och en och annan tomte. Det blir ju inte några adventsljusstakar med stearin i år. Dom elektriska går lika bra.

FAn vad gott med smörstjärnor!!!!

2009-11-29 @ 09:36:31
Postat av: elli

Tack för idag!!! Som vanlit roligt och mycket skratt. Synd att mamma inte hann se tupé gubben!!!

2009-11-30 @ 19:28:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback