Gumman Klättermus.

Ha nu blir ni säkert nyfikna ! Ska försöka att blogga lite oftare. Ett av barnbarn vill att jag skall skriva om min uppväxt. Det kommer och då vill jag lova att det stundom luktar skryt.Jag tänker på när jag gick i skolan . Jag fick spela prinsessa . Det var huvudrollen. Jag hade en rosa tyllklänning och riktiga ballerinaskor. Så var det en pojke som spelade på dragspel: när du vilar i min famn... Kan ni förstå prinsessa, jag såg då inte ut som nån prinsessa, och ändå fick jag vara det. Motspelaren var då sådan att jag inte villle vila i hans famn. De andra tjejerna var verkligt avundsjuka, de hade nog annan killsmak.
Så hur har denna vecka börjat. Har bytt isängarna tvättat tre tvättar, strukit putsat två fönster.Planterat ut 7 potatisar i större krukor, sprungit ärenden i garage och magasin , ser ni börjar redan skryta.
Största bedriften och roligast var när jag klättrade upp i en gran för att ta ner en fågelholk. Jag tog ut en stege så jag skulle nå att klättra på grenarna. Jag hejdade mig så fort att det kom någon bil. Det var så roligt att klättra kände mig som en 10-åring. Tänkte ta ner en annan fågelholk också, men den satt så högt upp, så jag vänta till babyprofessorn kommer hem så att hon får hålla i stegen. Bokbussen har varit här idag så nu ska jag läsa. Risken är den att jag inte får något annat gjort. Slutar nu och önskar er all en trevlig kväll. Har ni glömt att Lotta har namnsdag i dag?
Hej svejs bland granbarr och fågelholkar.

Kommentarer
Postat av: Cessi

Du har hunnit med fööör mycket!

Vänta med saker tills jag kommer, du är för våghalsig!

Du har ju kvinnornas charmör nu , så din "kill-smak "liknar väl andras mer nu än på prinsesstiden.

2009-05-12 @ 22:03:37
Postat av: elli

Jag kommer på lördag!!!!!!

2009-05-14 @ 17:51:08
Postat av: Kajsa

Vet inte om vi koomer för jag vet inte hur det blir med alla kalas som sker under helgen...tre styckna som Lydia skall på...

2009-05-14 @ 20:46:52
Postat av: Anonym

Det är ok.Stressa inte!

2009-05-14 @ 21:42:45
Postat av: Erik

Att läsa är väl inte något dåligt sätt att fördriva tiden?

2009-05-16 @ 13:37:11
Postat av: elli

Tack för tårta och wienerbröd och goda skratt. PÄISÄ!!!

2009-05-16 @ 16:44:01
Postat av: kajsa

Päisä och rekryten...

2009-05-23 @ 22:12:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback