Blandad kompott.

Har försökt i flera dagar att göra ett inlägg, men det har inte funkat. Det har varit ett evinnerligt regnande. I tisdags regnade det hela dagen, det srent av skvalade. Regn mätaren visade 10. Gullvivorna blommar och har gjort det en vecka. Flugsnapparna har boat i två holkar. Jag har putsat fönstren eller rättare sagt tagit bort foliet från vardagsrumsfönstren, det tog en hel dag.Har gjort iordning lillans arbetsuniform.
Förra lördag hade jag besök av barn, barnbarn och barnbarnsbarn. Det var en riktig höjdpunkt.På söndag kommer lillan och Elisabet, det också en höjdpunkt. Jag hinner inte göra några krumsprång, konstigt nog. Jag hinner inte. Har satt några tomatfrön men de är ganska små ännu. Inte fröna utan plantorna. Nu måste jag få tag i sättlök, såna som blir stora och bara en i varje.
Getingfällan är på plats och jag har fångat ett tiotal getingar. Det är tidigt . I fjol hade jag inte fällan ute förrän mycket senare.
I helgen ska det visst bli fint och varmt. På onsdag ska jag på OLIN undersökning, Lungkoll och muskelstyrka. Jag har varit med i den här undersökningen i flera år. Jag har nog starka muskler starkare än Pippi Långstrump. Idag smakade jag på Tiramisu på Pellohallen. De har ju smakprov då och då på affären.
Det är en klssisk italiensk efterrätt.
Det blev ett ganska torrt inlägg, men det är en motvikt till allt regnande.
Hej svejs isommarsol och fågelsång. Kommentera gärna tack!

Kommentarer
Postat av: Cessi

Att gullvivan redan blommar!Hoppas inte minstingen , Lillen , i Umeå tycker det känns orättvist att han är så längt från Mamma.

2009-05-30 @ 12:15:11
Postat av: elli

Vi kommer i morgon. Månne om det blir nåt smaskig morsdagsfika??

2009-05-30 @ 12:18:43
Postat av: Joannah

Det var så kul att träffa er förra helgen, synd att man inte kommer iväg oftare!

2009-05-31 @ 21:41:48
Postat av: Åke

Grattis på namnsdagen kära svärmor!

2009-06-01 @ 15:02:35
Postat av: Kajsa

Grattis på namnsdagen kära mamma!!!!

2009-06-01 @ 20:33:19
Postat av: Anonym

Tack Åke och tack Katarina. Tänkte skriva tidigare

och berömma Åke för att han läst almanackan, men det gick inte och nu är det ju fler som läst almanackan.

2009-06-01 @ 22:53:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback