Ring, ring.......

Har nyss varit nere och duschat. Ska ju på Olin grejen i morgon. Idag har det varit ett omväxlande väder . Idag fyller ett av mina barnbarn år, hoppas att han förlåter mig för att jag inte ringt. Men jag tänkte mig att tjejer ringer så han är upptagen hela dagen.Jag har i alla fall skickat en gratulation.
Nu är Lillan hemma. Elisabet och hon kom i söndags . det var roligt. Idag har hon krupit runt knutarna ute. Hon har klippt gräs.Det var meningen att Lillan och jag skulle dra plogen, men Ivar ringde Lars Hannu så han kom och drog fårorna. Så började jag och kratta ner potatis. Plötsligt fick jag se något som blänkte. Jag tänkte att det var en kapsyl så jag tog upp den. Gissa vad det var ? Jo, en guldring som jag tappat för sådär en 40 år sen. Lasse drog djupare fåror än Cecilia och jag skulle ha dragit och därför kom ringen fram.
Jag har i alla fall satt 9 rader potton.
Jag har närmare 30 getingar i fällan. Cecilia Tycker synd om dem. Elisabet sa att dom har det ju bra får dricka saft innan de avlider. Vem av dem låter mest geni ? Lite flummiga båda två, tycker jag.
Skulle gå till bagarstugan och sätta ut lite skräp. Jag cyklade förstås. När jag kom hem och tittade ispegeln. Jag hade ett huckle som stod ut som en strut, antagligen blåsten som gjort struten. Dessutom hade jag inte knäppt gylfen. Jag såg ut som ett åkerspöke. Vet ni vad ett åkerspöke är ? Mamma sa alltid det om hon såg en kvinna som var spacklad och såg fin ut. Kom och titta på ett åkerspöke, brukade hon säga när hon stod i fönstret och spanade. Hon spanade ibland, men sa jag är då inte nyfiken.  Hon brukade ha ett tefat på balkongen med saft. Det var getingarnas fest.
Jag var tvungen att titta ut just nu och gräla på kråkorna de tjafsar med skatorna. De tjafsar med skatorna.
Nu har jag väl svamlat tillräckligt eller hur ? Kram på er alla och sitt inte uppe för länge.
Hej svejs potatisar! (Potatisar är både fina och goda) 

Kommentarer
Postat av: Cessi

Mormor hade verkligen humor.

Det var verkligen en strut som stod rätt upp såg jag när mamma kom från affären...

2009-06-02 @ 21:55:04
Postat av: Emma

Gulliga du :-)

2009-06-02 @ 23:22:04
Postat av: elli

Fantastiskt att ringen kom fram. Jag brukar tänka på då när ringen blev kvar i pottislandet. I söndags när jag och Cessi kom då tänkte jag på ringen. Jättekul att den kom fram.

2009-06-03 @ 19:29:08
Postat av: Kajsa

Tack för att ni ringde och brydde er i dag!!! Älskar er!!!

2009-06-06 @ 22:14:11
Postat av: Anonym

Åh, jag saknar dej och morfar så oerhört mycket!!! Så fort våran bil är hel igen så kommer vi upp!

2009-06-10 @ 19:53:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback