Säskisafari

Det är ett tag sedan jag gjorde ett inlägg.
Igår var det ju gravsättning i Svanstein. Det var en fin stund. Roligt att träffa både stora och små. Emmas gullungar var ju där . Katarinas övriga gullungar var där. Tro om de blirirriterade de större av dem när jag skriver så här. Det var roligt att träffa Ragnar, Han satt här ett tag i går kväll och vi pratade ganska mycket.
Det har ju varit ett eländigt regnande. Dygnet som var hade det fallit 60 mm.
Idag såg det ju ut att bli ganska fint. Det är där Säskisafari kommer. Jag har varit på ett sådant i dag... i potatislandet. Hoppas att jag stavat rätt, annars kanske Bengt P tar mig i örat för att jag misshandlar språket.
Efter min safari är jag ganska stel i ryggen, men jag ska fortsätta i morgon.
Förra veckan när jag skulle på min runda till Pellohallen försökte jag räkna Lanttos kor. Jag cyklade och räknade, tror ni jag kunde hålla mig på vägen? Nix. Jag åkte ner i diket bland buskar och gräs. Jag sa några fula ord. Som tur var kom ingen människa förbi, men däremot Bussen. Chauffören tittade stort och jag låg där i diket och låtsades undersöka vegetationen. Nu har jag slutat räkna kor.
 Vi har ju loppis i bagarstugan och det kommer någon då och då för att titta och det tycker jag är roligt.
I kväll har vi varit på bingo i Juoksengi. Det var kobingo där också. Jag ångrade att jag hade satsat en slant på en viss ruta. Jag tänkte hur ska jag ta hem kon om jag vinner den. Jag hade alldeles fel . Det var inte kon man fick utan ett pris och då blev jag förb. att kon bajsade i fel ruta. Jag hade valt 27, och Majros gjorde sitt behov i ruta 10.
Det var allt för idag. Ha det så bra och sov gott.
Hej, svejs bland dill och potatis!

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Hej Gun!

Jag undrar om den som spelade dragspel när du var en prinsessa i rosa tyllkjol var min pappa?

Jag vet ju att ni gick skola tillsammans...



Varm kram...

Postat av: Kajsa

Men mamma vad jag hade velat se när mamma låg i diket och undersökte växterna...Har nästan ont i magen av ett otyglat bubbligt skratt!!!

2009-07-10 @ 08:48:05
Postat av: Cessi

hahahahahahaha jag tänker på den stackars felsatsade rutan...och majros...och de oräknade korna

det var ett riktigt ko-igt inlägg!

2009-07-10 @ 17:23:56
Postat av: Inger

HA HA HA fick en så rolig bild i huvudet på dig när du ligger i diket och låtsas studera blommor :)Föreslår att du kliver av cykeln nästa gång du ska räkna kor ;)

2009-07-10 @ 17:37:57
URL: http://ingera.wordpress.com
Postat av: gunkael

Roligt att få kommentarer och att det finnsde som läser mina"fantastiska" inlägg. till Elisabet undrar jag vem du dotter till Om det är Ivan så var det intehan som spelade. Den här killen blev nog ingen musiker. Inger och ni andra, jag ska inte räkna kor från cykeln mera.Kram på er alla och fortsätt att läsa mina inlägg.

2009-07-10 @ 19:43:24
Postat av: Lotta

Tråkigt att jag inte kunde närvara vid begravningen, men jag tänkte på er alla! Och du skriver alltid så roligt. :-D

2009-07-11 @ 15:57:15
Postat av: elli

Men HALLÅ där!!!! Jag och Åke var också med!!!!

2009-07-19 @ 18:44:10
Postat av: svar

Det står ju barn visst är du mitt barn, nog kommer jag ihåg Åke och dig, tänk på vad prästen sa !

2009-07-19 @ 22:06:59
Postat av: Anonym

Det var bara mina och Emmas gullungar som var där...inte jag och Elli och janne och Åke...heheheheh...

2009-07-20 @ 22:07:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback