Snö och kyla

Äntligen en dag när solen skiner och det är några grader kallt och lite snö.När plogbilen hade kört förbi blev det en bautakant vid infarten. Den tog jag bort lätt som en plätt.
I Haparanda regnade det för fullt. Var där i måndags. Elisabet, Sara och Malin fanns där. Roligt. Jag fick bestämma färdriktningen. Det var jätteroligt och jag hann på alla möjliga ställen. Saknade Katarina och Johanna sedan förra året. Jag hade sovit en timme natten innan, men det gick ju bra när jag hade aasistans.
Köpte en hel del godis. Tänker inte börja knapra på det , så Elisabet kan se att jag har karaktär. Har nyss bakat wienerbröd till bingot. Ikväll måste jag hjälpa till att sälja brickor. Hur kan de be en 75-års tant att göra något sånt tänk om jag virrar till det eller rear bingobrickorna.
På söndag får jag en lång dag , vi har julmarknad och jag skall sälja Marinas smycken och loppis för Bagarstugan.Men det är alltid roligt på vår julmarknad. Jag tänker då inte vara tomte, jag har dem redan på loftet.
Jag har bara gjort advent i köket, där är man ju mest. De andra rummen kommer sen.Har inte så mycket nytt att förtälja. Jag tar mina promenader till Pellohallen, men det är inte lika roligt sen Patrik slutade. Nog för att jag försöker skapa situationer när jag är där. Ni vet ju att jag är expert på det.
Hej, svejs bland tomtar och troll.

Kommentarer
Postat av: Erik

Slit inte ut dig.

2009-12-02 @ 21:38:14
Postat av: Cessi

Du är som en 35-åring med den kronologiska åldern av 75.Punkt slut.

Du är bäst.

2009-12-03 @ 21:06:18
Postat av: elli

Vi kommer nästa helg!!!! SÅ säg till om vi ska handla nånstans!!! Mamma är bäst!!!!!

2009-12-04 @ 20:14:14
Postat av: Kajsa

Håller med Cessi!

2009-12-11 @ 21:08:23
Postat av: elli

Glöm inte at skicka med radion med Kajsa!!!! Tack för igår. Det var en skojslig dag i vanlkig ordning!!!<3

2009-12-13 @ 08:18:43
Postat av: jag

Vilka gjorde att det blev roligt?

2009-12-13 @ 21:13:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback