Varför stå på näsan när man har ben?

Man kan undra. I alla fall var jag ute för att plocka bär. Stup i ett låg jag med näsan mot marken. Jag har alltid så bråttom så jag ser inte var jag kliver. Men jag hoppade upp som en guttaperka varje gång. Igår plockade jag lite vinbär, pyttelite, ska fortsätta sedan. I dag har jag bytt isängarna. Sen har jag slagit blasten på fem potatisfåror, det ska jag också fortsätta med sedan. På lördag ska vi på middag 17.30. På söndag sköter jag loppis från 12.00- 14.00. Första gången hade vi öppet från elva till kl. 5. Det behövs bara två timmar och man säljer lika mycket. Nästa lördag-söndag ska vi ha svampkurs , ut i skogen med kaffe och smörgås och sen hem och tillreda svampen om vi hittar något.
Har varit ute och tittat efter hallon, men det blev liten utdelning det har varit för torrt och fritt fram för maskarna. Jag kommer ihåg när jag var liten och åt hallon. Jag blev mycket sjuk vomberade och fick feber. Jag hade fått i mig hallonmask.
Varje dag går Ivar och jag på ängen ända till skogsranden och ni skulle se vilken fart han har. Jag har placerat en stol där längst bort så han kan vila innan han går tillbaka. Jag har kikare med mig för att se om jag upptäcker några renar. Tittar noga efter om det kan finnas något träd som jag kan kliva upp i om faran närmar sig.
Nu är det ju höst. Många gillar hösten, men inte jag. Det är så mycket som ska fixas på hösten
Har tittat på TV en hel del, men det har inte varit så intressant, jag menar naturligtvis VM. Stefan Holm är ju inte med.Svenskresultaten har ju lyst med sin frånvaro.
Får sluta nu ska putsa upp i köket och vardagsrummet lite. Jag hoppas att jag får många kommentarer, det är väldigt roligt.
Hej svejs bland äpplen,paprikor och hallonmaskar. Ha en god sömn.

Kommentarer
Postat av: Cessi

Tänk att hallonmasken är så giftig.

Vad mysigt allt låter!

2009-08-22 @ 09:12:32
Postat av: elli

Vad roligt vi har haft det idag. Det bästa var att ta en biltur med pappa så jag slapp plocka vinbär!!! Ha ha!!!

Det är alltid så välkomnande och mysigt att sitta i köket och fika och prata. Kram

2009-08-22 @ 18:53:13
Postat av: Inger A

Hallonmaskar är inte kul! Har spanat in några buskar som är vid en cykelväg, ska nog dit och kika om de länsats på bär ännu :)

Postat av: elli

Blev det nån saft av bären som Sara plockade???

2009-08-25 @ 20:51:57
Postat av: elli

Har skickat en massa facebooks förslags vänner till mamma!!!

2009-08-29 @ 21:33:43
Postat av: Cessi

ja me

2009-08-29 @ 22:23:18
Postat av: Emma .

Saknar er .Kram.

2009-08-31 @ 16:39:20
Postat av: kajsa

Inte jag...föreslog bara mej själv...hehehehe...

2009-09-03 @ 19:25:32
Postat av: Erik

Hösten kan vara vacker tycker jag, speciellt i Pello.

2009-09-04 @ 22:09:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback