Vårtecken.

Nu börjar livsandarna vakna. Snön smälter med en rasande fart. Man hinner inte riktigt med.Det blir ganska slaskigt när det går så fort.På Valborg ska jag ha en riktig skräpbrasa.
Andra vårtecken: Bofinken har skymtats i veckan. Idag  har storspoven och tofsvipan kommit. Storspoven signalerar vår.Det spås att det ska bli en hård islossning i år.
För många år sedan när jag var i aktiv tjänst passade jag timme för timme om isen skulle gå. En natt sov jag minimalt för jag gick ner och tittade då och då på isen. Jag hade halvdag på skolan så jag skyndade mig hem för att kolla isen. Jag gick ner och tittade, ingenting var förändrat. Jag gick upp och lade mig på soffan, råkade somna, vaknade av att jag hörde ett väldigt dån. Isen hade gått. Då var jag verkligen irriterad. Varför säger man att isen går? den går ju inte alls, den flyter. Nog för i dag. Hoppas ni alla får en fin helg och ta det easy. Hej,svejs i vårsolens glans och bland vårliga fågeldrillar.

Kommentarer
Postat av: elli

Ha ha! Vilken rolig berättelse om is lossningen. Det är många minnen som poppar upp.

2009-04-24 @ 19:21:11
Postat av: Emma

Typiskt att du sommnade men en välldigt rolig historia .Kram till dig och morfar

2009-04-24 @ 21:37:25
Postat av: Cessi

Det har alltid varit spännande när isen går.

2009-04-25 @ 15:26:14
Postat av: Kajsa

Vi har tippat allt från 4 maj till 14 maj...

2009-04-25 @ 23:43:24
Postat av: Erik

Jag tar det easy, inget problem med det.

2009-04-26 @ 21:33:16
Postat av: Erik

Isen går nog 15 maj.

2009-04-26 @ 21:34:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback