Valborg glada vappen.

Har en lite olympisk eld därute som jag måste passa. Visserligen var det någon som sa, snön brinner dåligt.
Jag har rensat lite på gården, samlat skräp.
Tog ut grillen och tände på den. Jag fortsatte att städa runt brasan och tänkte att Någon skulle börja grilla korven. Icke sa Nicke. Någon hade maraton mellan tennisen och ring så spelar vi. Kände mig verkligen irriterad på Någon. Grillade själv och t.o.m bar in korven, åt lite och gick sen ut till elden. Någon var inne.
Ibland måste man få gnälla lite, Emma har alldeles rätt.
Har bakat solöge bullar på laktosfria ingredienser. Ella har bett att jag gör så hon får ha åt Niklas.
Jag känner mig alltid vemodig sista april. Det är då jag saknar de som är borta, sen tänker man sommaren går så fort och så många oskrivna blad.
När vi var små hade vi alltid brasa och det kom en del andra också. Mamma satte ut en träbänk, som hon kallade säte, hon brukade borsta mattor på det.Sen fick vi dricka choklad och mamma hade alltid gräddat våfflor. Ibland fick vi hyppor också. Det var väldigt noga att vi barn skulle dra till majbrasan. På den tiden var det ofta skare och vi tyckte ju att det var roligt. Man har sådana varma minnen från förr. Det var ingen överflöd av något men när jag tänker tillbaka så inte var det sämre förr. Inte allt .Nu mera är egentligen folk väldigt bortskämda och nog är det mycket slöseri. Man borde ta vara på tiden bättre, umgås , njuta av naturen läsa ja det finns så mycket annat än TV och datorer, säger jag som nyttjar dessa apparater.
Men jag tänker på så mycket som hänt under forntiden. (Så tänker ni säkert fast ni inget yppar)
Det ser ut som om det kommit dimma. det kanske är rök , det finns säkert ganska många brasor.
Jag tror att isen flyter snart. Det var någon som sa att den flöt iväg 5 maj förra året, jag är inte säker, jag hade inte min stora kalender då.
Det var ganska roligt när mina kids var med på majbrasan. Jag brukade reta dem och sjunga, jag tror att det var skämmigt på den tiden med en sjungande mamma.
Nej nu får jag verkligen sluta gagga. Ha det så bra!
Hej svejs bland korvar och brasor!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja vi hade roligt på valborg hemma! Grannarna kom ju åxå och jag minns att pappa brukade gå armkrok hem ...hehehe...vi kommer nog hem nån av dagarna!

2009-04-30 @ 22:23:06
Postat av: Kajsa

Det var jag...

2009-04-30 @ 22:23:24
Postat av: elli

Och jag kommer ihåg första gången när vi fick ett HELT paket mumsmums var!!! Det var tider det!

2009-05-01 @ 09:12:34
Postat av: Cessi

Jag minns en orange sol och härlig skare .

2009-05-01 @ 18:14:04
Postat av: Kajsa

Jag minns min lillasysters stövlar fulla med snö/vatten...Grattis mamma till Ring så spelar vi vinsten!!!!

2009-05-02 @ 09:37:56
Postat av: elli

Tack för kaffe och doppa!!!

2009-05-03 @ 08:23:33
Postat av: Lotta

hahah kan tänka mig att du var aaaningen irriterad.. jag tycker du ska skriva mer berättelser från din barndom!

2009-05-05 @ 19:28:54
Postat av: Erik

Jag håller med om att det gäller att ta vara på tiden. jag gillar visserligen datorer och TV, men det är inte värre än att man ska kunna avbryta för annat. Valborg är ju t.ex bara en gång per år.

2009-05-10 @ 10:07:00
Postat av: elli

På lördag kommer jag och grattar pappa.

2009-05-10 @ 13:46:43
Postat av: Cessi

Tror Olympens eld slocknat nu....dags för ett nytt inlägg!

2009-05-11 @ 20:09:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback