Flera vårtecken.

I dag var det fyra tranor på ängen. Två svanar flög över huset. Det var riktiga vårtecken. I påskas kom en liten vit gubbe på gården. Ny har han flytt. Kvar finns bara ettblåvittrandigt tygstycke , en morot och en käpp.
Undrar vart han dragit sin kos. Jag går inte barhuvad ute än. Kommer ihåg när min mamma sa: ta på dig mössan, annars tar kråkorna dit hår eller också bygger de bo i ditt hår. Naturligtvis var jag rädd för kråkorna. Men ibland tänkte jag hur kan kråkornas bo rymmas i mitt hår? Nu tänker jag att kråkungarna säkert skulle ha det bra på mitt huvud, tänk att få krypa ihop i mitt gråa rufs. Dessutom skulle jag inte behöva gå över vägen med mat åt dem. Jag skulle bara sträcka armen upp till huvudet och ge dem smakbitar.
Men för säkerhets skull har jag mössan på mig. En mössa har på något konstigt sätt försvunnit. den är nog inte i någon container utan finns säkert i något kråkbo. Snön smälter med en hiskelig fart. Det är bra när jag ska tända min skräpbrasa. Idag har det inte varit särskilt soligt, men det gör inget , snön försvinner ändå.
På tisdag ska Alice och jag till Övertorneå.
Jag har inte så mycket mer att tala om. Men förra onsdag skulle jag till Pellohallen. Tog av mig förklädet och vandrade iväg. Halvvägs tog jag mig åt huvudet och tur var det, jag hade hucklet på mig, som tur var mötte jag ingen. Jag fick ju vända om och byta till mössa.Det är egentligen inte så ovanligt. Har alltid så brått att jag inte hinner tänka.
Slutar nu med godnatthälsningar till er alla. Och hej, svejs vårystra varelser!

Kommentarer
Postat av: Emma ...

Så fort nicke är färdig med veden ska vi ta oss en tur till er saknar er...anton tjatar nästan varje dag om pellomommo han saknar också, kram.

2009-04-27 @ 07:49:01
Postat av: Cessi

Skator är underbara , du med mamma!

Maka söker kaka eller vad man nu säger.

2009-04-27 @ 18:28:01
Postat av: elli

Och hur var det i Övertorneå då????

2009-04-28 @ 18:32:22
Postat av: Anonym

Hur kan mamma var rädd för kråkorna...på min blogg har jag ju haft ett kort på mamma då mamma står i lillaskogen och lockar på kraåkorna med mat...UTAN mössa...

2009-04-28 @ 20:20:12
Postat av: Anonym

Det var jag...

2009-04-28 @ 20:20:33
Postat av: Kajsa

Men fan vad bloggen tjorvar...Det är ju jag Kajsa...hm...min tredje kommentar...

2009-04-28 @ 20:21:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback