Blås, Kajsa blås.......

Det var väl en något udda rubrik. När vi var små och maten var för varm sa alltid mamma sådär. Varför jag också använder den där rubriken är: ett ohygligt blåsväder på söndag kväll. Jag var säker på att strömmen skulle gå, men som tur var så klarade det sig.Snart är det maj månad  och snön ligger ganska tjockt. I helgen har Lars-Ola och Eva börjat tömma huset. Vi fick en hel del till bagarstugeloppis.  Jag fyndade själv också.
De sa ta det där om du vill ha det osv. De kommer tillbaka till sommaren och tömmer resten.
I morgon åker jag till Övertorneå. På torsdag ska vi PRO-tanterna till Rantajärvi och äta. Nog kan man ju äta hemma också.Påsken har kommit och gått och dåhar jag haft förmånenatt se barn och barnbarn här inte alla förstås.Jag går mina rundor till Pellohallen. Vägen är bar men jag får inte ut min cykel. Det är en hög stenhård driva som barikerat lagårdsporten. Det är snön som hasat ner från taket. Det har inte varit några bravader på mina resor mer än jag blev bestulen på mina nyinköpta vantar. Jag råkade släppa ner en vante i tidningskotainern (inte ovanligt) kallt som det var blev jag tvungen att gå till GK och köpa nya.
Har jag nämnt det att jag satt genomskinligt folie på alla fönster, inte helt genomskinligt utan mjölkfärgade. Måste tala om det för dem som råkar komma på besök, man kan inte se så klart genom fönstren !!!!!!!!
Jag tycker att det är urtråkigt att vintern pågår så länge. Idag har jag tvättat kläder, bakat solögebullar deklarerat på internet åt både Ivar och mig, så har Jag läst en bok av Barack Obama. Det där med läsandet tar egentligen alldeles för mycket av min arbetstid, föresten tänker jag gå ner till haltid som pensionär. Det är ganska populärt att gå ner till halvtid.Jag tänkte hjälpa till för jag blir så less att höra om finanskrisen varenda dag. Jag tycker att media ska variera sig lite.
Nu har jag svamlat så ni tror säkert att jag blivit snurrig, men jag hoppas att ni förstår er på skoj.
Slutar nu med önskan till er alla om en god natt, somliga av er har säkertslaggat redan.
Hej, svejs och krakra ornitologer.

Kommentarer
Postat av: elli

Är det den boken där han skriver om sej själv och sin barndom?? Alltså Baracken???

VAd skoj och åka iväg och äta. Med vem åker mamma och var ska ni vara??

2009-04-21 @ 17:26:00
Postat av: gunkael

Ja, det är just den boken. Har just avslutat Sin ensamma kropp, av Elsie Johansson och börjat med en bok som heter Sooy Boy, kärleksbarn i krigets skugga.

2009-04-21 @ 19:39:03
Postat av: Kajsa

Sitter här och är skitsur för att jag fick köpa så stora byxor i dag...tänker faktiskt ta en bit frukt och mandel som tröst...

2009-04-21 @ 21:19:38
Postat av: Erik

Jag är vaken ännu. Här har det blåst hela helgen, men solen har iallafall tittat fram.

2009-04-22 @ 00:08:50
Postat av: Cessi

Mjölkvita fönster låter ju ...hmmm...trevligt.

Kajsa , jag är också där,tog nyss en bit chokladsockerkaka för livet blir för jävla trist annars.

2009-04-22 @ 22:13:31
Postat av: Lotta

Har en fråga; var det Saras blivande man som var i kassan när du fick köpa nya vantar? ;-)

2009-04-23 @ 16:27:12
Postat av: gun

ja,naturligtvis och han sa vilken slarvig mormor Sara har.

2009-04-23 @ 17:32:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback