Stor familjelördag.

I lördags hade vi besök av våra familjer från östra Norrbotten. Det var bara babysarna från Umeå och Göteborg som saknades.
Malin hade en läcker köttgryta med sig, Katarina en annan gryta lika god. Det var så roligt med alla småttingar, nu kan jag på riktigt skilja dem åt. Nu får jag sitta och äta godis lösa korsord och titta på vackra blommor. Till kaffet tar jag äpplebullar. En söt virkad väska fick jag av Lydia.
Jag tycker om att få presenter, men jag tyckte att de kostat på mig alldeles för mycket.
I dag fick jag också presenter. Tänk om de har tagit fel och tror att jag fyllde 80 !
Jag har nästan löst alla korsord. Ivar håller på med A-korsordet med lite hjälp av mig.
I dag har jag strukit kläder, betalat räkningar, rensat lite lingon och stickat lite på en katt. Jag brukar testa Lydia om hon ser att det är några nya katter.
I morgon åker jag till Övertorneå. BM och Gunnar ska till Haparanda så jag följer med dem dit, hem åker jag buss. Jag har tid hår frisörskan kl, 17.00, annars hade jag följt med dem till någon av mina babysar.
På lördag ska Ivar och jag på surströmming. Det är PIF som bjuder de ideellt arbetande med partner. Det blir på Folkan kl. 16.30.
Jag väntar på att butikschefen ska kalla mig till jobb. Han sa visserligen att han ska vänta till jag blir lite äldre för då blir det mycket billigare.
Jag har ju en älgko och två små kalvar på ängen. De är pyttesmå. De kommer alltid fram på kvällssidan. Jag är ofta ute med kikare. Så skulle jag i kväll också. Jag hade lite bråttom så jag tog på mig foppaskorna som Katarina har här, de är lätta att få på för de är stora. Nåväl, jag gick ut på ängen, och såg dem. Jag började gå tillbaka när jag sett på underverken.
Hoppsan, jag sjönk ner i nåt blött och äckligt med ena foten, fort in. Då visade det sig att jag hade bara en sko på mig. Och "barfoten " hade råkat trampa på en stor blöt äcklig svamp.
Jag hade tappat skon på ängen. Somliga går med stora skor!
Nåväl jag hittade skon . Det var inte så svårt den är ju rosa. Inga fler foppapromenader för mig.
Jag vill tacka både stora och små för lördagen.
Nu väntar jag spänt på kommentarer.
Hej, svejs foppasvampar!

Kommentarer
Postat av: elli

Men det var verkligen roligt att nästan alla var där. Få se när Allersen kommer i brevlådan. Nr 40 skulle vara den första . KRAMISAR

2008-09-23 @ 18:27:25
Postat av: Cessi

hahahahahahahahahahahahahahahaha...så det är till att klampa på i naturen....

hade ju varit lite roligt att se , men bara lite för jag vill inte att du ska bli blöt och förkyld

Du måste ta det försiktigt mammma!

2008-09-23 @ 18:39:06
Postat av: Kajsa

Hoppas vi ses i dag...

2008-09-25 @ 17:15:41
Postat av: Erik

Surströmming är gott. Har ätit det med bara potatis, men även i klämmma, dvs surströmming, rå lök och kokt potatis inlindad i mjukt tunnbröd, gott värre.

2008-09-25 @ 20:57:09
Postat av: Joannah

hoppas ni får det trevligt på surströmmingen! Hälsa morfar och gratulera till vinsten på korsordet i happisbladet!

2008-09-26 @ 19:56:32
Postat av: elli

Här regnar det. Sara jobbar och jag och Åke slappar och det är så skönt!

2008-09-27 @ 13:26:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback