En hoppetossas bekännelser

Ja ni förstår säkert att det är mina bravader det handlar om. Idag har Janne och Pontus varit här . Jag saknade de andra. I tisdags var Elisabet med två av sina döttrar här. Det är roligt med besök. Livet blir allt för enahanda om jag ska sitta med mina katter jämt.
Förra veckan var jag nere vid älven för att pröva om det skulle bli någon storfångst. Jag stod där och det hoppade mycket i älven. Jag vet inte hur länge jag stod där . Till sist hörde jag hur det började prassla i löven bakom mig. Vände mig om och upptäckte först då att det var becksvart. Det kändes lite obehagligt när jag vandrade uppåt backen.
Förra lördag var det surströmming. Familjen Granvik var här. Det var inte många som åt surströmming. Jag råkade stjälpa mitt glas med dricka. Satte skräpformen på stolen (potatisskal och surströmmingsben. Jag var ivrig med hjälp av andra att torka upp. Sen satte jag mig på stolen.Där låg skräpskålen,. Tänk jag satte mig mitt i surströmmingen. Usch ! fick byta brallor. Tvättade dem ganska snart för doften varinte så angenäm.
En dag hade jag mycket att stryka, lakan och sånt. Det blev en stor hög. Naturligtvis skulle jag
lägga in dem i skåpet. Ett skåp var ganska fullt. Aj tänkte jag nog ryms det sista lakanet där.
Sagt och gjort. Jag trugade in det, jag var snabb på att stänga dörren så att det inte skulle ramla ut. Men tyvärr kom långfingret i vägen. Det gjorde ordentligt ont och stora blodblåsor på fingret. Jag talade inte om för någon varför jag hade plåstret på. Jag tänker inte öppna skåpet, då ramlar lakanet ut, Så där är det när man är lite lat.
Igår plockade jag 2 liter blåbär och två liter lingon. Har plockat vinbär och gjorde saft igår.
Idag försökte jag att ta upp potatisen, men det var så fullt med getingar så jag fick ge upp.
Resorna till Pellohallen fortsätter. I går blev det fyra resor. Jag är ju tipsombud också.
Ute är det alldeles kolsvart. Matchen Albanien - Sverige blev oavgjord. Dåligt av de blågula.
Nu må ni ha det så bra och hoppas att ni är flitiga att kommentera.
Hej svejs i lingonskogen.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Tack snälla mamma för potatis, saft och mommomackor! Henny blev så glad när hon såg dom så mumsade i sej två på raken då hon och LYdia var hem och hämtade sovkläder till Lydia för hon skulle sova över hos Henny. Oj, vilken lång menig det blev...

2008-09-06 @ 21:56:08
Postat av: Cessi

Jaha! Bäst att se till att utrymma något skåp nästan gång jag är hemma så inte något mer lakan behöver bli intrugat och andra handens långfinger bli klämt!

2008-09-06 @ 22:29:11
Postat av: Lotta

Hahaha historien när du satte dig på skräpformen är bara såå rolig.. :-D

2008-09-08 @ 16:42:56
Postat av: elli

Det blir väl fest där snart?????????

2008-09-09 @ 17:14:53
Postat av: kajsa

i går plockade janne en hink lingon på 14 minuter...vi tog tid!

2008-09-11 @ 07:05:09
Postat av: Erik

Det var dåligt av de bågula, Zlatan fick nyligen kritik av Ralf Edström för Ungernmatchen, som den förre inte hanterade så bra.

2008-09-12 @ 21:04:52
Postat av: Cessi

Har precis kommit hem från praktik och min handledare sa att hon ser en fara i mitt "godkänt" i praktik.Har haft en klump i magen varje dag jag åkt dit.Hon är snäll men det handlar ju inte bara om det , inget har känts 100 %.Inte känt mig välkommen, arbtesplatsen består av nya personer som kommer ideligen nya ansikten , , inte känt att jag haft en del i ngt...ringer dig imorgon mamma.

2008-09-13 @ 23:53:01
Postat av: elli

Cessi ring till mej också!!!!

2008-09-14 @ 08:42:22
Postat av: kajsa

Mamma är VISST åxå nyfiken!!!

2008-09-14 @ 21:04:34
Postat av: elli

men nu hjälper inga saxar eller tejprullar. Haha!

2008-09-15 @ 17:38:39
Postat av: joannah

Blä vad äckligt med surströmmingslukt på brallorna !

2008-09-15 @ 20:37:41
Postat av: Malin

Men kan man få bort surströmmingslukten, eller stannar den kvar i kläderna efter tvätt? Får kanske lägga dom i ättiks-blöt eller nås :)

Postat av: Kajsa

En surströmmingsrumpa skall lukta surströmming...hehehe...nyfiken eller?

2008-09-18 @ 21:56:26
Postat av: Susanna

Hahaha! Vilken rolig (för oss andra) dag du haft! :)

2008-09-19 @ 20:19:42
Postat av: Kajsa

Ses om några timmar....eller några och några...väntar på att Pontus och Jesper skall komma hem...

2008-09-20 @ 00:05:26
Postat av: elli

Tack för igår. Vad det var roligt!!!!

2008-09-21 @ 09:13:45
Postat av: Lotta

Grattis mormor! Dock en dag i efterskott men.. Synd att inte vi kunde vara med och fira dig..

2008-09-21 @ 15:50:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback