De tre tingen.

Man talar om att all goda ting är tre. Men de tre tingen kan vara onda, komiska, påhittade, galna, ja det finns så många så jag orkar inte räkna upp dem.
Men ni vet ju att när en hoppetossa är i farten, då kan det lätt bli tre tokerier.
Det började i torsdags. Ivar hade åkt till Vårdcentralen. Jag bestämde mig för att koka fisksoppa så att han kunde äta när han kom hem. Men jag är jusådan att jag ska göra så många saker på en gång. Bestämde mig för att rensa färdigt lingonen. Jag hade en bricka som bären fick rulla utför i en stor skål.

Nåväl jag rullade iväg bären, men inte iskåla utan i fiskgrytan ! oj vad jag fick bråttom. Tömde fisksoppan, hade inte lagt i fisk eller grönsaker ännu. Talade inte om det för Ivar hann göra en ny soppa, men lämnade kvar lingonrensningen till senare.

Dagen efter skulle jag till Pellohallen. Det var kallt och rimfrost på cykelsadeln. Hittade inte någon "sadelvärmare" så ja tog Ivars kortkalsonger och bredde på sadeln.
Jag handlade förhandlade med Patrik om anställning osv.
Gick ut och klev upp på cykeln och började cykla. Då fick jag höra någon som ropade: Kom tillbaka. Typiskt tänkte jag nu har jag lämnat någon vara.
Om det varit så väl! Men där stod en man och viftade med Ivars kalsonger och sa : Det här är visst dina, Jag såg att de ramlade av när du klev på cykeln. Jag ville bara sjunka genom jorden.

Det här tredje är inget genant, men oförståeligt.
Jag har köpt en ny provsticka ( potatisprovare) Den har varit borta ett par veckor. Jag har varit på väg att köpa en ny. Idag klippte jag ner i rabatterna och börja räfsa ihop för att köra till min tipp. När jag böjer mig ner ser jag provstickan bland bladresterna.
Jag förstår ingenting. Hur hade den hamnat dit ?
Det var mina äventyr för den här gången.
Det är lite tråkigt nu när det har börjat mörkna tidigare och alla löv ligger på marken.
Jag har aldrig riktigt gillat höst och vinter. Det är ju så lång tid.
På onsdag börjar vårat bingo, och det är roligt, men sen är det en massa möten och sammanträden en tid framöver så man behöver då inte vara sysslolös
Jag bugar mig tre gånger för min fönsterbild och önskar en TRE-vlig kväll.
Jag kan inte läsa alla bloggar för ni har kanske bytt lösenord.
Hej svejs i höstmörket. Jag vill gärna ha kommentarer.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jag har bytt bloggadress men den har ju mamma fått! jag tycker att hösten är så fin och luften så ren men mörkret kan man ju vara utan. När det nu blir bingodags så är det försiktig körning som gäller!!!!

2008-09-29 @ 07:49:40
Postat av: elli

Ja HUR hade den hamnat i rabatten??? Så förvånande!!!!

2008-09-29 @ 15:25:40
Postat av: Cessi

Hahahahahahahahahahahahahaha !skulle velat se allt men jag skrattar så gott utan att ha sett. hade nog blivit för mycket att ´tillexmepel sett ditt "cykelskydd" vina iväg!

2008-09-29 @ 18:36:10
Postat av: Erik

Det hinner nästan skymma innan jag är hemma från jobbet.

2008-09-29 @ 21:34:01
Postat av: Anonym

..."jobbet"..?

2008-09-29 @ 22:28:25
Postat av: Cessi

...d var jag...

2008-09-29 @ 22:29:06
Postat av: joannah

Vad sa morfar då när du skyltat med hans kalsonger? haha

2008-10-01 @ 11:19:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback