På myren.

Idag har jag inte varit så äventyrlig. Jag har varit med Seija på utflykt. Vi var ute i drygt 2 timmar.
Vi har plockat tranbär . Jag fick 1,4 liter. Hon fick ganska mycket mer, men när jag tittade i hennes hink var det väldigt mycket mossa.
När vi skulle iväg sa hon att jag skulle skrämma björnen och hon skulle skrämma iväg renarna.
Vi fick se något underligt mörkt åbäke lite längre bort. Hon frågade mig inte är väl det där en björn? Jag vet inte, men det rör ju på sig. Jag såg att det var en trädrot. Va, rör det på sig sa hon. Jag var tvungen att säga att jag skojade. Seija sa du får inte skrämma mig, det är björnen du ska skrämma.
Jag sa åt henne när vi for till myrarna att hon borde se mina 18 kattor. Hon trodde att jag hade riktiga kattor. Vi skrattade hela vägen. Hur kan någon ha så många djur.
Inna vi for sa hon nu vill jag smaka vienerbröd. Hon fick pulverkaffe och så åt hon två vienerbröd.
När vi kom tillbaka ville hon bara ha kaffe. Jag frestade henne och satte ändå fram bröd. Nog åt hon alltid.
Det kanske inte var så märkvärdigt att skriva om i dag, men vi hade jätteroligt när vi plaskade omkring på den våta myren.
Annars är det väldigt trist väder dimma och åter dimma. Slut för idag. sängen väntar.

Hej svejs myrslokar ! hitta på nån kommentar fast ämnet var ganska torrt trots den sanka myren!


Kommentarer
Postat av: Cessi

Hahaha ,ja, hur kan någon ha så många djur?

Så det har fötts arton nu.

Inte lätt att motstå dina bakverk, även om jag nu tycker allra bäst om Rimbobullar så äter jag med lätthet åtminstone 3 nybakade wienerbörd!

2008-10-16 @ 06:39:38
Postat av: Erik

Wienerbröden gör sig allra bäst nygräddade, annars gillar jag nog bäst vaniljbullarna med vaniljkräm och för all del Rimbobullar.

2008-10-16 @ 19:16:58
Postat av: Anonym

Vad ska mamma göre med tranbären då?

Vad gott med kaffe och wienerbröd. Vi syns på lördag!

2008-10-16 @ 21:26:57
Postat av: Kajsa

Jag fick tranbärsgele av Mervi för nåt år sen, det var jättegott!

2008-10-16 @ 22:13:59
Postat av: Kajsa

Tack mamma för allt gotta som vi fick i dag!

2008-10-18 @ 18:37:01
Postat av: elli

Tack för en underbar och rolig dag i går. Skrev om det i min blogg igår.

2008-10-19 @ 17:43:21
Postat av: elli

NÅ?????? Uppdateringsdax!

2008-10-23 @ 17:49:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback