Myror på myrar.

Hej igen! Det är väl en passande rubrik. Myrorna ? Ja, det har varit två flitiga myror på myrarna. Myrorna har plockat tranbär. Vi sparade några till tranorna.
Det är ena gungflyet där ute. Jag minns i min barndom, vi var ute och plockade hjortron.
Pappa och mamma sa till oss att inte gå för långt ut på myren, några är bottenlösa. Jag funderade ingen botten, då måste man ju komma ut på andra sidan jorden ? Jag berättade för min kompis idag om bottenlösa myrar. Det var när det gungade som mest. Hon säger tänk om vi sjunker och man hittar oss om 200 år, då undrar de säkert: Vad gjorde dessa gummor här.
 Det är ganska trist att höra på nyheterna, bistrare tider, arbetslöshet uppsagda osv.
Tro om man blir arbetslös när man är pensionär ?
Turerna till Pellohallen fortsätter, men jag har inte tränat med att cykla utan att hålla i styret, så jag måste se till att jag har vantarna på plats.
Jag har börjat städa lite i sänder. I veckan har jag tagit fönster, bänken mot älven, samt kryddhyllan fläkt och spis, samt ovanpå skåpen så långt, det var väldigt dammfett där.
En dag när jag kom ut från Pellohallen, satt en hund i en bil och småskällde.
Jag gick och sjöng dumma hund,dumma hund, med en speciell melodi. När jag kom till min cykel, ropade en man är det om mig du sjunger jag är ingen hund jag är människa. Jag vet inte om han skojade eller inte. Jag sa ingenting utan cyklade iväg.
Det är renar lite här och där på vägarna man törs snart inte gå ut.
På tisdag blir det kanske turistresa till Öå. På torsdag är jag antagligen på kurs i Öå.
Jag tittar på stjärnor på is. Jag har hela tiden tyckt att Jesper Blomkvist är bäst.
Kanske är det för att han är från Västerbotten.
Det här inlägget är väldigt spirituellt, eller hur? Nu vill jag ha kommentarer det är roligast att läsa dem.
Hej, svejs myrslokar !

Kommentarer
Postat av: elli

KURS????

Som deltagare eller föreläsarer????????

När blir det Kukkola då???

2008-10-26 @ 08:32:03
Postat av: Anonym

jag tror att det är för att han heter Jesper...:=)

2008-10-26 @ 19:59:14
Postat av: joannah

Vad ska mormor på för kurs?

2008-10-27 @ 10:28:26
Postat av: Anonym

Johanna: Det är förstås PRO, fast jag skulle mycket hellre åka på danskurs.

2008-10-27 @ 21:34:20
Postat av: elli

Bra!! Då är det bara en socka kvar!!! Jag längtar!!!!

2008-10-28 @ 07:43:32
Postat av: Erik

Hundar som skäller precis hela tiden är irriterande.

2008-10-28 @ 20:08:45
Postat av: Cessi

Jag längtar efter dig mamma och pappa med.

2008-10-29 @ 17:50:26
Postat av: Emma

Kram på er !

Nu har jag äntligen internet så jag kan börja hänga med i vad som händer igen :-)

2008-10-31 @ 07:26:34
Postat av: elli

Om det inte blir snöyra så syns vi på lördag!!!!!

2008-11-06 @ 18:36:15
Postat av: elli

Vi åker härifrån senast KL 10..

2008-11-08 @ 08:38:08
Postat av: elli

TACK för sockorna och tack för den jätte smarriga tårtan.

2008-11-10 @ 17:57:24
Postat av: Sara

Stjärnor på is är inte roligt. Alltid roligt att läsa din blogg, mina vänner läser också den och skrattar åt dina bravader!

2008-11-17 @ 17:36:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback