Renar, grenar ikoner, skrivbord microsoft word

Det var väl en rubrik som heter duga. Egentligen borde jag heta tjorven. Jag har tjorvat med datorn mer än vanligt. Skrivbordet ser ut som bränd risgrynsgröt. Skrivprogrammet har jag lyckats radera, men skam den som ger sig . Jag har fått fram ,så nu kan jag skriva de eländiga protokollen. Jag hoppas att jag får besök av någon som kan göra det lite vackrare på mi dator.
Min nya mobil har jag inte heller lärt mig ordentligt, det är för sent att lära gamla hundar sitta.
Jag är ju inte precis en hund, men skälla kan jag. Allra helst när renarna invaderar närområdet.
Jag har varit hundpromenad i 14 dars tid ca en timme varje förmiddag. Varje gång jag skulle iväg på promenaden så tog jag med mig en käpp för att slå ihjäl renarna om de kom i vägen.
Sista gången jag var med hunden tittade jag vid Sveas trappa (det är hennes hund) där låg en hel rishög. Jag plockade med mig dom , för tänk om hon skulle förstå att det var jag som lämnat dem.
Annars är det rätt lugnt. Jag stickar ,stickar och stickor. Man kan säga att jag får stickor i händerna så fort jag sätter mig.
I morse var jag ute och grälade med en ekorre. Högt och tydligt. Det är roligt att retas med kurren. Han gömmer sig bakom trädstammen och kikar då och då fram med sitt tofshuvud och är jättesöt. Men till saken hör att jag stod och grälade och tjafsade och hör en som ropar: Varför är du så arg? Det var en motionär och jag iddes inte svara.
Nu har det hänt igen! Höll på att tappa mina jeans på Pellohallen. Det är moderna gamla jeans med VÄLDIGT låg midja. Det känns ju inte om man stängt dem eller inte, men jag gick bakom en hylla och hann fixa det innan någon märkte det.
2 dec. åker med PRO till Haparanda. Egentligen är det inte PRO, man sätter ett A mellan R och O Fattar ni? Man är ju inte så lastgammal.
Slutar med kramar och hälsningar till mina barn , det bästa här i livet!
Hej svejs lustigkurrar! Comments please!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har tagit semester den 2:a. Det ska bki roligt. Kram själv till världens bästa mamma

2008-11-18 @ 20:07:50
Postat av: Erik

Vad har du för mobil numera?

2008-11-18 @ 20:35:04
Postat av: Myself

Erik Det är en Nokia 2760. Tog den billigaste 990 kr.Man kan ta bilder med den också, det kanske finns fler finesser också, men har inte tittat ordentligt. Det är ändå nytt för mig.

2008-11-18 @ 21:37:47
Postat av: Kajsa

Jag och Elli möter upp!

2008-11-18 @ 22:28:57
Postat av: Emma

Alltid lika roligt att läsa din blogg :-) kan du ta emot mms med den nya mobilen ?



Kram till dig och morfar .

2008-11-19 @ 07:03:38
Postat av: Joannah

Vad roligt med en nu mobil!



Trevlig helg å många kramar till dig och morfar

2008-11-21 @ 20:17:14
Postat av: Erik

Har tittat lite på specifikationerna för din Nokia 2760.



SMS och MMS? Ja, som de allra flesta, om inte alla(?) nya mobiler.



FM radio och musik? Ja, bra att ha under resor.



VGA kamera upptagning och uppspelning av video?Ja



Den har även Bluetooth,perfekt om man är t.ex i samma rum och vill överföra musik eller bilder mellan varandras mobiler. ha det avstängt när du inte använder det. Om inte någon annan gör det kan jag visa när vi kommer.



mm,mm

2008-11-23 @ 09:42:14
Postat av: Myself

Erik:Perfekt att du kan instruera mig.

2008-11-23 @ 10:34:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback