Ljuspunkter och solfläckar

Nu tycker ni säkert att jag har valt en underlig rubrik, men ni som känner mig vet att jag är lite underlig. Den här tiden är den värsta jag vet. Man tänker djupare än vanligt ibland lite dystert. För en mamma är det dystert när det händer barnen med familjer,något. Sen går det aldrig att dölja saker för sin mamma, kom ihåg det. Man skonar inte, för känslan ligger och gnager till dess man vet vad det är.
Nej usch, vad tradigt det låter. Idag har jag varit till Övertorneå, solen lyste utan fläckar, och konstigt nog framträdde en regnbåge. Jag har aldrig sett en regnbåge på vintern. Har ni?
Jag har ju varit nere för Lövbiten har gjort KK, men till min glädje så öppnar den i morgon, jag kunde hoppa högt i tak.
Men tråkigt att Pellohallenchefen slutar. Det blir Minna och Emma som tar över. De har ju jobbat på Barnens hus i Happis.
Nå jag bakar lite då och då som ni vet. En dag under min bakprocedur skulle jag göra minturisttur till Pellohallen. Jag hade bråttom, jag behövde mer strösocker till mitt bak.
När jag kommit till överfarten till Finland, tyckte jag att det kändes så konstigt om huvudet.
Jag tog mig om huvudet, naturligtvis hade jag min fula klut på huvudet. Jag vände om, jag hade spark. Efter många om och men var jag redo att ta hand om min deg. Hur tror ni det såg ut?
Jag hade satt degbunken lite på sniskan , degen hade runnit mellan spisen och bänken, Det blev rengöring minsann. Jag var arg och tänkte kasta hela degen i slasken.
Tänkte göra en massa annat också men jag iddes inte göra något, tog en bok och smygåt lite godis. Efteråt kändes det mycket bättre. I morgon ska jag baka saffransbröd och städa pyttelite så att jag kan sätta fram lite advent.
På tisdag blir det roligt då jag åker till Haparanda, jag skulle kunna klä mig lite originellt, det skulle liva upp i bussen och även döttrarna. Haha.Föresten så härjar renarna fortfarande här omkring.
Hej svejs bland stjärnor och planeter.! Comments please!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Å på lördag kommer vi!!!(jag, Ponte,Lydia och Kasper)

2008-11-27 @ 22:58:31
Postat av: Cessi

gu vad gullig du är

2008-11-28 @ 17:23:35
Postat av: elli

Jag ser verkligen fram emot klädvalet!!!!!

Och tänk vad lite smygätande av gotta kan göra susen!!!

2008-11-29 @ 20:21:05
Postat av: Anonym

tack för oss!

2008-11-30 @ 22:40:32
Postat av: Erik

Jaså, Haparanda på tisdag, pröva att klä dig originellt.

2008-12-01 @ 20:18:59
Postat av: Kajsa

mamma var inte orginell utan världsvan!

2008-12-02 @ 19:47:06
Postat av: elli

Men herregud vad vi har haft roligt!!!!!!!

Detta måste göras om!!!

2008-12-03 @ 18:37:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback