Morötter och getingfällor.

Hej igen!
Ni funderar säkert vad som menas med min rubrik. Det är så att jag har köpt fröer någongång i vår, men jag hittar dem inte. Någon nytta med detta har det varit . Jag har städat skåp för att se om jag gömt dem någonstans. Icke sa Nicke. Tror ni att fröna gror även om man inte sätter dem i jorden ?
Så där är det när man börjar bli glömsk. Jag får helt enkelt köpa nya.
Getingarna har börjat synas igen. Jag har hängt en fälla högt upp på stegen. Jag tror att det bästa av allt var att jag hittade min vattenpistol. Det var riktigt roligt att leka med den. Jag sprutade vatten i alla springor vid trappan. Jag kände mig lite busig när jag höll på. Jag har inte sett en geting efter vattenleken.
Jag brukar sitta på trappan och titta på flugsnapparna. De har flyttat in i holken som Ivar gjort. Men det är två hanfåglar som försöker flirta till sig en hona. Det blir spännande att se vem av dem som vinner.
Igår tog jag ut stolar och bord. Jag la förstås plattorna först. Jag vill ju ha en del färdigt innan babyprofessorn kommer.
Idag har vi haft näst sista bingon. I söndags hade vi morsdagskaffe.
I morgon har vi hemvändarmöte. Ni ser att det händer saker i Pello och ändå har vi ingen IKEA. Men ibland känner jag mig som Kamprad.
Jag har krattat det mesta ,så nu får det duga och sorkarna har lyst med sin frånvaro. Turerna till Pellohallen fortsätter. Jag har skött mig. Jag har naturligtvis på mig vintermössan när jag cyklar dit. Detta för att tankarna ska hålla sig i styr.Man borde blogga lite oftare så man kommer ihåg allt som hänt. Detta inlägg var inte så spännande, men ni får hålla till godo.
Hej svejs bland fåglaroch getingar.
Nu väntar jag på kommentarer.

Kommentarer
Postat av: Cessi

Det finns fler som använder sig av en "möss-metod".
Bladn annat en
kvinna i ett program som gick på TV.Hon arbetada som medium, när hon jobbat klart tog hon på sig sin keps för att få vara ifred.
Ta det lugnt med grejor nu , jag är ju hemma om snart en vecka!

2008-05-29 @ 22:50:02
Postat av: Kajsa

Mamma glömde berätta om mammas nya outfit...långkalsonger och shorts!

2008-05-29 @ 23:35:48
Postat av: joannah

jag måste ju säga att det faktiskt händer mycket i pello, mycket aktiviteter och sånt, sen har dom ju dig också och då händer det ju en massa mer =)

2008-05-30 @ 10:57:20
Postat av: elli

Sicken tur att vattenpistolen hittaes!!! Jag ska också kratta i helg. Det ska bli klart!!!!!

2008-05-31 @ 08:08:58
Postat av: vintermössan

Fröerna har kommit till rätta, men de har inte grott.

2008-05-31 @ 12:16:46
Postat av: Cessi

Väldigt vad det var dåligt med kommentarer här , tänk om skrivandet upphör .

2008-06-26 @ 07:49:41
Postat av: elli

Uppdatering tack!

2008-06-26 @ 16:47:11
Postat av: Erik

Ja, krattar man är man iallafall som Krattrad.

2008-06-26 @ 22:21:23
Postat av: Kajsa

Tack för fikat som mamma skickade till oss!

2008-06-29 @ 15:19:19
Postat av: Lotta

Nu är det lite väl länge sedan mormor uppdaterade sig tycker jag nog..

2008-06-29 @ 17:07:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback