Men kanske de är på väg tillbaka........

Vilka då? Jo fåglarna. Det är så in i nordan kallt så de vill nog inte vara kvar här. Det snöar ibland blåser alltid, man får inte ens lägga undan vinterpaltorna. Löven kan man inte heller krafsa undan. Började kratta i onsdags körde bort fyra kärror. Sen började jag må dåligt täpp i näsan och lätt illamående. Jag skulle ju sköta serveringen på bingot, men se det gjorde jag inte, jag satte mig med andra och spelade, jag kände mig vissen. Sen sa de att jag skulle vara försiktig så att jag inte fick sorksjuka.
det var ju inte så bra, jag inbillade mig att nu har sorkarna fått tag i mig.
Jag låg hela dan i går. Idag har sorkarna släppt mig, men jag tror att det är
allergiskt, jag är täppt i näsan och nyser. Visst är det roligt att läsa min blogg.
Naturligtvis har jag varit på studieresa till Pellohallen. Bråttom som jag har så försökte jag smita in i affären när någon kom ut. Naturligt fastnade jag i dörren. Idag när jag hade handlat och kom ut till cykeln så upptäckte jag att jag hade en tom kundvagn med mig. Jag tittade mig omkring, hoppas att ingen ser ,tänkte jag. Då hör jag någon ropa ,ska du ta cykeln i kundvagnen ? Jag skämdes.
Man ser ju inte precis ut som en vårbrud när jag är ute på vift. Toppluva på
svaj, håliga vantar ( har ju hela) kofta under en bylsig jacka vinterskor som kippar, inte undra på att gubbarna tittar på mig.
Just nu pågår ishockeymatchen Sverige - Kanada, svårt att koncentrera mig. Kanada fick mål.
Jag skulle vilja spela mot kanada. då skulle jag slå dem med min klubba och hoppas att det finns ett lager klubbor bakom mig. Ingen domare skulle få utvisa mig jag skulle bestämma. Usch vad jag svamlar! Bäst att jag slutar och följer matchen. Ha det bra !
Hej svejs i vinterstormen.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jag ska ta med Tavegyl på söndag! Men om mamma är dålig och inte orkar med oss så måste mamma säga till!

2008-05-16 @ 23:25:42
Postat av: jag svarar

Jag har inga sorkar i kroppen, klart att jag är frisk.

2008-05-17 @ 08:17:02
Postat av: elli

Vad trist väder det är där och hemma. Kallt. Här är det ju sommar!!! 20 grader i skuggan en molnig dag!!!
Åker hemåt idag.

2008-05-17 @ 10:40:02
Postat av: Cessi

Sorksjukan var verkligen något nytt, aldrig hört talas om innan ?!

2008-05-17 @ 14:08:13
Postat av: Nu igen

Katarina : Alice och jag har bestämt redan i förväg att vi åker till Kontajärvi kl. 17.15. Gör det något ? Du vet att gamla tanter älskar Bingo.

2008-05-17 @ 14:12:12
Postat av: Erik

Tyvärr vann Kanada mot Sverige, men i den matchen föll Sverige med flaggan i topp.

2008-05-19 @ 20:28:45
Postat av: Kajsa

Tack för allt i går!!!

2008-05-19 @ 22:44:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback