Alla fåglar kommit ren...nästan.

Hej igen!
Förra helgen tillbringade jag i Karungi. Det är alltid roligt att träffa barn, barnbarn och barnbarnsbarn och alla som hör till. Men nog är man lite till åren kommen när man fått barnbarnsbarn. Det var dop. Väldigt fint !
Den dagen som jag skulle åka jäktade jag som tusan. Gick till Pellohallen tre gånger. Antagligen hade jag så bråttom så jag hann inte göra bort mig.
När jag satt på bussen i Hedenäset upptäckte jag att min ryggsäck fastnat på något mystiskt sätt. Jag jobbade och jobbade. Jag hade 14 kattor i ryggsäckken, så det blev ett riktigt kattrakande, konstigt att inte chauffören hörde ljuden. Däremot frågade han vad jag sysslade med. Jag kröp nämlingen runt ,under och bakom sätet, på golvet alltså. Jag tänkte att kanske chauffören hade något som man kunde skära av remmen till ryggsäcken, i värsta fall alltså. Jag jobbade och jobbade och kissarna
skrek. Just innan jag kom fram till hållplatsen i Karungi lossnade remmen. Den hade på något sätt trasslat sig in i bilbältet. Ja, jag var riktigt svettig.
Det fanns många vårfåglar neråt Haparanda. Här i Pello var det fullt med snö.
Nu idag har vi alla möjliga fåglar på ängen, mest skrikiga skrattmåsar. Men det är svanar, tofsvipor, storspov, gräsänder björktrast , jag har inte lokaliserat alla än.
I går kväll hade jag en skräpmajbrasa. Jag är lite av en pyroman ,så jag fortsatte att mata på brasan idag också. Kanske i morgon också. Det är väldigt lite snö nu. Stora drivor vid ladugården förstås.
I morgon ska jag rusta mig med kikare och se om man kan se någon sällsynt flygare. Kaffegöken har nog inte kommit än och inte hoppjerkan.
Jaså visste ni inte att dessa fåglar finns. Läs fågelböckerna lite bättre !
Inspirationen tryter nu så jag måste nog avsluta mina funderingar.
Hej svejs fågelskådare och alla andra. Om det finns något att kommentera så var snäll och gör det.  Obs!Katterna som jag har hemma har repat sig efter äventyret.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Mamma! Det är alltid lika roligt att ha mamma här hos oss! mamma är välkommen närhelst mamma vill!!!

2008-05-01 @ 23:21:14
Postat av: Joannah

Är ni hemma i helgen? och isåfall har ni tid med lite besök från nedre keräsjoki?

2008-05-02 @ 11:04:37
Postat av: myself

Vi är hemma utom att jag tar turistresor till Pellohallen. På söndag far jag ut på vift 16.30.
Denna uppgift är ägnad Joannah

2008-05-02 @ 15:48:03
Postat av: elli

Men nästa gång paxar jag mamma hem till oss så det så!!!!

Postat av: Cessi

Jag tror hoppjerkan kommit för länge sen.

2008-05-02 @ 21:52:20
Postat av: elli

Melodikrysset var ovanligt lätt igår eller hur?

2008-05-04 @ 08:39:41
Postat av: Lotta

Hahahaha, ojoj vilken buss-incident då. Tur att ryggsäcken kom lös och att katterna klarade sig.. ;-)

2008-05-05 @ 08:24:57
URL: http://lottis.webblogg.se
Postat av: joannah

Tack för allt igår! Det är så mysigt att vara hemma hos er! Kram

2008-05-05 @ 11:22:24
Postat av: Myself

Johanna: Nöjet var helt på vår sida. Jag tycker att det var så roligt att få känna killarna bättre, de är jättecharmiga. Man får ju inte säga söta när det gäller killar.

2008-05-05 @ 20:32:25
Postat av: Erik

Ska besöka kaffegöken nu, hoppas det bjuds på kaffe.

2008-05-09 @ 08:54:50
Postat av: elli

Här i Värnamo är det sommar!!!!!!

2008-05-10 @ 16:47:58
Postat av: Lotta

Tack så mycket för katten, gud vad söt den är! :-) Kramis

2008-05-11 @ 10:16:56
Postat av: Liljeholmsbron

Jaha våren börjat komma dit ochså Hoppjerkan redan där :D

2008-05-13 @ 13:01:06
URL: http://blogg.expressen.se/liljeholmsbron/
Postat av: Erik

I Jönköping var det också sommar.

2008-05-13 @ 19:27:47
Postat av: elli

Idag, torsdag har vi 20mgrader här hos Lotta. Är det föresten inte dags att uppdATERA SEJ NU????

2008-05-15 @ 15:59:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback