Solregn.

Ja det kan man säga. Det regnar , solen titar fram regnar och solen framme. Det har gått ett tag sen jag bloggade, men jag har haft det ganska tajt. Enda dagen när jag kopplade av var i måndags när vi åkte med BM och Gunnar på turne. Vi hann på många ställen, och åt en suberb måltid på Seskarö värdshus. Jag åt så mycket som jag kunde valde och vrakade på menyn, vi blev ju bjudna. Vi fikade i Kukkola, och på hemvägen var vi till Täikkös. Babyn var så liten och söt som en liten docka. Sen var till E Pesula. Det var inte vi som bestämde hela rutten. Karungimoran jobbade så vi åkte inte in i byn. Jag hade ju velat visa Anton för de andra. Men det får bli senare, vi har ju Algot också. Jag har inte varit till Peter och Joannah, få se när det blir. Viktigt var att Ivar fick tag på ett par skor som hantrivs med. När vi var på Stadium Gjorde jag bort mig ordentligt. Jag såg en ganska snygg kavaj. Tänkte har de jackor och sånt här. Gick dit och provade att ta i tyget för att se vilken kvalitet det var. Jag nöp och tog i kavajen och till min förfäran var det en levande människa som vände sig om, jag trodde att det var en skyltdocka. Han vände sig om, var bred som en lagårdsdörr och såg häpen ut. Jag vände kvickt och gick till en annan del av affären. Usch!!
Vi har ju hemvändardagar nu till helgen och jag har ganska mycket framför mig. Ska hålla välkpomstalet. Ta emot gäster, och sen en programpunkt där jag berättar om mig. Jag kallar det född på 30-talet. Sen har christina och jag lite buskis. Har inte ännu format mina framträdanden. Ni får verkligen hålla tummarna! Det är både roligt och nervöst.
Jag har bakat 150 wienerbröd också.
Imorgon kväll ska jag releesa. Först på loppis hos Alice och sen bingo.
Jag har rensat bort värsta ogräset i trädgårdslandet så nu syns det vad jag har sått.
Hoppas att det blir bättre väder framöver, jag väntar invasion av barn, barnbarn och barnbarnsbarn. Det blev ett ganska torrt inlägg, men det kan behövas i allt regnande.
Hej, svejs bland dill och persilja. Kommentera!

Kommentarer
Postat av: elli

Ja men så skoj det var att ni var här!!!!!!

2008-07-16 @ 22:19:29
Postat av: Erik

Hörde att ni åt på Seskarö värdshus.

2008-07-16 @ 22:23:09
Postat av: Kajsa

Kommer förr än ni anar...

2008-07-16 @ 23:24:06
Postat av: Cessi

hahahahahahahaha, Hur kändes kvalitetn på tyget då?

2008-07-17 @ 09:37:50
Postat av: elli

Ja just det ja, vad åt ni på Seskis???

2008-07-17 @ 15:33:58
Postat av: Erik

Mamma, får verkligen babyflickan sitta vid datorn varje dag?????

2008-07-17 @ 22:53:57
Postat av: elli

Vad roligt nu för er att det äer hemvändardagar!

2008-07-18 @ 18:53:29
Postat av: Cessi

Hm verkar som dagis stängt .

2008-07-19 @ 21:00:35
Postat av: elli

berätta nu om helgen!!!!

2008-07-21 @ 05:25:25
Postat av: joannah

Nästa gång får ni köra förbi oss med, eller inte bara köra förbi utan också komma in!

2008-07-27 @ 21:27:54
Postat av: Lotta

Vilken mysig tur ni verkar haft. :)Hahaha, kavaj-historien gav mig magknip. ;-) hahaha

2008-07-31 @ 10:43:10
Postat av: elli

Halllååååååå

2008-07-31 @ 18:21:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback