Halva julimånad.

Ska nu försöka redovisa vad jag gjort under senare delen av julimånad.. Hemvändardagarna blev hyfsade, fast jag jobbade och var linslus mesta delen. Vi hade över 100 matgäster på lördagen. Christina och jag var gummor. På kvällen var det dans. Jag jobbade. Det började på fredagkväll, men då var jag ledig.
På söndag konsert på Församlingshemmet. Måndagen efter regnade det hela dagen så jag passade på att baka lite. Tisdag var jag till Haparanda med BM. Vi var på en massa affärer, var även till Karungi på kaffe. Där var det många gullebarn. Var dagen efteråt på lunch till Pudas. Torsdagar har jag varit på bingo, dock utan vinst. Sen har det varit tvätt och rensande av pottislandet.
Imåndags hade jag middag för BM, Gunnar, Anna Ivo och Alexander. Det var roligt.
I går rensade jag potatislandet, jag var trött men gav mig katten på att rensa allt. Det gjorde jag, och det kändes jätteskönt. Sen började det åska på kvällen jättehårt. Jag kröp ner i sängen under täcket och kudden för öronen. Vid 11-tiden steg jag upp och gickut för att kolla, det blixtrade för fullt men inget muller,
Idag har jag strukit en massa tvätt, bakat vienerbröd, gjort en stor skål med sallad. Jag var liksom ifarten efter igår.
När jag rensade potatislandet var det något som hoppade på min fot jag skrek till, det var en liten groda. Jag blev jätteglad, det finns så lite grodor.
Jag tänker inte redogöra för mina tokigheter, det finns några som blir förskräckta när de hör vad jag hittar på.. Jag skulle uppdatera mig oftare om det inte var så trögt med kommentarer.
Föresten idag har jag tagit upp potatis, den var ganska stor.
I morgon skajag ut och söka hjortron om det inte regnar och inte finns renar i farten.
Nu ska jag gå isäng . Alani andra sover väl för länge sen.
Hej svejs blan grodor och svinmålla. Föresten i morgon 1:a augusti är det solförmörkelse.

Kommentarer
Postat av: kajsa

var försiktig för det finns mkt björn ute!!!!!!!

2008-08-01 @ 07:34:31
Postat av: elli

Det finns ju inga hjortron!!! Herregud tänk på alla jävla björnar som lufsar omkring!!!

2008-08-01 @ 12:37:49
Postat av: Cessi

Herregud vad du hunnit med igår!

Och du får inte gå och leta hjortron själv!

2008-08-01 @ 13:52:03
Postat av: elli

såg ni nåt från soölförmörkelsen igår då???

2008-08-02 @ 14:58:40
Postat av: Anonym

Jag visste att det var och när, tyckte att det blev mörkt , men kom inte ihåg att det var solförmörkelse. säger gunkael.

2008-08-02 @ 21:31:25
Postat av: elli

Vad det var roligt att träffa er igår. Sara och jag och förhoppningsvis även Åke kommer om allt går som det ska, en av helgdagarna som kommer.

2008-08-03 @ 12:57:41
Postat av: Cessi

Undrar om Lillen kommit än?

Då mamma får du grädda små söta plättar till han!

esi, esi!

2008-08-04 @ 21:28:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback