Gott och blandat

Länge sedan sist. Drygt en månad. Jag väntade till dess jag fått minst tio kommentarer.(skoj)
Mycket har hänt sedan sist. Min lilla babyprofessor har varit hemma. Hon har hållit på med lite av varje. Jag åkte till Stockholm och hälsade på min lillebror,.Jag mådde jättebra där och blev riktigt bortskämd Leif- Erik bjöd på allt. En eftermidddag åkte vi till fruängen och åt på Karlavagnen, mycket mat och gott. Äntligen fick jag åka Djurgårdsfärjan till Skansen. En dag var vi bjudna till Sara på middag. Det var roligt och gott. Jag dansade balett med Elin och Emma och Sara var fräck nog att filma mig jag visste inte om det.
En dag var vi på ett fik som heter Lyran , med världens bästa fika. Jag var inte på så många affärer tyckte att det var viktigast att i lugn och ro umgås med min bror. Jag köpte skor i Haparanda innan jag åkte ner. Hela tre par. Elisabet var med mig , jag åt hos henne innanjag satte mig på bussen. När jag kom tillbaka till Haparanda mötte Katarina mig och vi var och fikade.
Har rensat i potatislandet, och börjar nu med grönsakerna men regn och åska sätter käppar i hjulet. Katarina och Cecilia har planterat blommor här utanför i krukor och kittlar , alltså det kittlar inte utan det är en kastrull som heter så. I alla fall är det riktigt fint härute.
Barnbarnsbarnen har också varit på besök naturligtvis med sina föräldrar.
Elisabet skrev om en dam med toapapper hängandes. Det hände så här när jag var på tjejmilen. Vi var på ett matställe i Gamla stan. Det var som en pup, där vi satt. Entrappa ner var det en balsal. De var högtidsklädda människor där. Ja var på toan det också en trappa ner. När jag gick tillbaka tillmitt te och puben såg jag några som GLODDE på mig. Jag liksom såg något vitt bakom mig. När jag kom fram till bordet började de andra att skratta. Jag hade nämligen en lång remsa toapapper under skon, den flaxade och virvlade i luften. Det var genant.
Det är mycket som hänt på en månad, men jag tror att det här får räcka.
Turistresorna till Pellohallen fortsätter. BM och Gunnar hade sett mig framför Lövbiten i en webbkamera. Jag är numera lite försiktig med mina äventyr, man vet inte vad de ser på Öland.
Hej svejs stora och små. Ha det bra med myggor ,sol och åska. och Kommentera.

Kommentarer
Postat av: elli

Ja men herregud, jag hade nästan glömt bort historien när ni var på pub och drack öl och te och toapappret. Vilken syn!!!! Kram älskade mammsen!

2008-07-03 @ 15:41:30
Postat av: Cessi

Önskar att jag kunde stannat längre.

Jag hade så roligt hos er.Även bensinhämtningen var kul såhär i efetrhand , hehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehe

2008-07-03 @ 17:40:25
Postat av: Kajsa

Skulle komma hem med ungarna under denna vecka men min trasiga bil satte käppar i hjulet...Vi ses ju snart!!!

2008-07-04 @ 07:52:55
Postat av: Erik

Jaså, har de webbkameror i Övertorneå?

2008-07-04 @ 20:51:46
Postat av: elli

Och nu är mamma här!!! Det är så roligt!!!!

2008-07-05 @ 09:09:37
Postat av: elli

GRATTIS till det 10:e barbarnbarnet!!!!!

2008-07-08 @ 18:57:04
Postat av: elli

Ska ni på ötås markand??

2008-07-10 @ 14:30:36
Postat av: m

Mamma svarar: nej, ska dit i ett ärende i morgon fredag. Vi har auktion på lördag och nästa helg hemvändardagar så jag har fullt upp.

2008-07-10 @ 15:52:48
Postat av: elli

Provade ringa 2 ggr idag men nobody svarade. Vad gör ni och hur länge håller aktionen på??

2008-07-12 @ 18:16:10
Postat av: marina

Hejsan faster. jag måste verkligen åka till kusin Sara och titta på balett filmen.

Kram

2008-07-13 @ 13:56:17
Postat av: Sara Söderman

Hej Faster!

Tant Kusin Marina är här.

Tänkte visa filmen när du dansar balett.

Det var kul att du kom till stockholm, hoppas vi syns snart igen



Sara

2008-07-14 @ 14:37:57
Postat av: elli

Men så jätteroligt att ni kom in på en fika och Malin och Stefan var glda att ni tittade in där med!!!!

2008-07-14 @ 19:51:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback