Jag vet inte, E och 0

Hej. Nu tror ni väl att loftet är fullt av tomtar? Nej de har ätit ihjäl sig på gröt och vaknar först till nästa jul.
Jag vet inte är den vanligaste meningen, E vanligaste bokstaven, 0 vanligaste siffran. Det hörde jag på radion. Nuvill jag berätta om några böcker jag läst. Stjärnesyster: Sophie Brahe levde på 1500-talet. Hon var syster till astronomen Tycho Brahe och var mycket väl bevandrad i astronomi. Då gråter änglarna, Marianne , en verklighetsskildring om Jehovas Vittnen. Mitt sargade hjärta en dokumentär om judeförföljelsen.
Den vita massajens dotter också en verklighetsskildring. Bra böcker alla men tunga att läsa. Tog därför och läste två böcker av Cathrine Cookson.
Lättlästa, handlar om förbindelser mellan "hög och låg".
Tycker ni att det är tråkigt att läsa sluta då, för jag fortsätter att vara tråkig.
Tittade på Super Nanny. Jag blev så arg när jag såg hur barnen skrek och levde rövare och det var mamman som fick ta emot allt. Pappan tänkte inte på hur det var. Nanny lärde dem att de skulle dela på uppgifterna, alltså föräldrarna, ta hand om dem ochofta leka med dem utan att ge dem en massa saker.Hade jag haft de där barnen skulle jag ha smiskat dem. Nanny redde upp allt.
Förra helgen var en av mina babysar här med en minibabys. De hjälpte mig med allt möjligt. Bl.a julgranen. Förr om åren stod granen var till påska, då hade den inga barr. Ja, den här granen har barren kvar.
Jag gör utflykter till Pellohallen, man ser ju ganska många människor där. Här ser jag en ekorre då och då och någon enstaka som stavar förbi.
Torsdagar har vi kvinnoträffar vi var åtta st. sist. Någon föreslog att den som tar bröd med sig tar bara en sort. Men se , det ville inte jag. Jag tycker om att fika, och så kanske jag vill bravera med mycket fika.
Alla hade inte handarbete med. De stickade sockar och vantar. Jag stickar kattor. Den som är snäll kanske får en katt.
En dag när jag for till Pellohallen gick jag i egna tankar. När jag kom till korsningen hoppade jag till. Jag tyckte att det var en sköldpadda mitt på vägen. Jag vet inte vad jag fick det ifrån. I alla fall tänkte jag att jag måste rädda den. Jag sprang fram och fick tag i en plastpåse som hade blåst upp. Jag började skratta för mig själv och tänkte bara, skönt att ingen såg det här.  Nu är det älgar häromkring. det har varit en på gården i natt. På ängen stod tre stora älgar. Jag höll ögonenpå dem , för jag ville inte ha sällskap till Pellohallen. Jag hade inga kuligheter idag och fantasin tryter,
men jag hoppas att ni vill kommentera.
Hej svejs bland snödrivorna. Ni syns i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Cessi

hahahahahahahahaha,jag är iallafall snäll och gillar katter!
Det kanske var en undermedveten hälsning från någon som har en sköldpadda , sköldpaddan du tyckte dig se?!
Gott med fika men jobbigt att baka många sorter tycker nog di där kvinnorna .

2008-02-03 @ 22:18:44
Postat av: elli

Sköldpaddan på vägen - ha ha!!
Få se om vi dyker upp nästa helg igen, det beror på magsjukorna och förkylningarna som härjar runt. Åke har vart magsjuk i helg men inte jag!!!!

Postat av: Kajsa

Det är aldrig tråkigt med böcker! Vi hade fem älgar som travade så vackert över ängen här i går.

2008-02-04 @ 08:45:54
Postat av: elli

Idag har jag och sara ätit räk och svamp creps och det var jättegott!!!!

2008-02-04 @ 21:44:02
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Johan

Hej!

Jag arbetar med en sida som heter Silvergen.org och undrar om du inte skulle vara intresserad av att ha din blogg hos oss med?

MVH / Johan

2008-02-06 @ 09:28:10
Postat av: Erik

Fy sjutton för mesiga pappor.

2008-02-06 @ 20:55:36
Postat av: Lotta

Hej mormor! En kompis håller på med ett arbete i skolan om hur same-barn hade det förr i skolan och så. Vet du något om det eller känner du någon som har koll på det som min kompis skulle kunna få intervjua? :-)

2008-02-08 @ 12:24:20
URL: http://lottis.webblogg.se
Postat av: elli

Vem i hela hisingen är Johan?

2008-02-09 @ 09:14:10
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Emma

Jag blir också arg då jag kollar super nannyn
hur fan kan man låta sina ungar och karlar att bli så där ? man får lust att nypa dom igenom tvn ...

Stora kramar till er

2008-02-09 @ 16:09:13
Postat av: elli

Jag skulle vilja ha en katt ala mamma som jag kan hänga upp i bilen min!!!

2008-02-10 @ 18:17:14
URL: http://elli.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback